Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de nieuwe versies kan je ook een plugin laten lopen via een timer event. Nu ben ik bezig met mijn epg script om dit te laten werken met de nieuwe epgui 2.2 in een Rudream image.

Dat lukt allemaal wonderwel hoor, maar het schakelen tussen het het huidige kanaal en het epg kanaal, en dan weer terug naar het oude kanaal werkt niet meer in de nieuwe images.

Blijkbaar is de current channel info niet meer beschikbaar via de http interface, of althans toch niet meer op de plaats waar het zat, waardoor m'n script dat stukje niet meer doet, het terugschakelen naar het kanaal waar de Dreambox op stond ...

Iemand enig idee hoe onderstaande aan te passen valt zodat dit weer wel werkt ?

Indien ik dat weer kan laten werken, dan release ik de plugin zodat iedereen hier kan mee werken ...

CU

Red

# Use Nederland 1 for EPG data

#

EPGCHAN="1:0:1:fab:451:35:c00000:0:0:0:"

#

# Getting the current stream information

#

CURRCHAN=`wget -O - -q http://root:dreambox@127.0.0.1/cgi-bin/streaminfo | grep '<!-- .*:-->' | sed 's/.*<!-- \(.*\)-->/\1/'`

#

# Switching to EPG channel

#

[ "$CURRCHAN" != "$EPGCHAN" ] && wget -O /tmp/goepg.temp -q "http://root:dreambox@127.0.0.1/cgi-bin/zapTo?path=$EPGCHAN"

#

# Updating EPG information

#

/var/tuxbox/plugins/mhwepg2 -l > `grep -e '/epgui.dat' /var/tuxbox/config/epgui.conf | cut -c 13-40`

#

# zapping back

#

[ "$CURRCHAN" != "$EPGCHAN" ] && wget -O /tmp/goepg.temp -q http://root:dreambox@127.0.0.1/cgi-bin/zapTo?path=$CURRCHAN

#

# Removing temporary files

#

rm /tmp/goepg.*

exit 0

#

# The End

#

Geplaatst:

Die Rudream heb ik niet, maar ik heb met mijn Gemini even http://192.168.200.74/cgi-bin/streaminfo opgevraagd in mijn browser, en de HTML-source bekeken, en krijg dan het volgende:

Code:
<html><META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=UTF-8"><head><title>Stream Info</title><link rel="stylesheet" type="text/css" href="/webif.css"></head><body bgcolor=#ffffff><!-- 1:0:1:fac:451:35:c00000:0:0:0:--><table cellspacing=5 cellpadding=0 border=0><tr><td>Name:</td><td>NED2</td></tr><tr><td>Provider:</td><td>CANAL+</td></tr><tr><td>Service reference:</td><td>1:0:1:fac:451:35:c00000:0:0:0:</td></tr><tr><td>VPID:</td><td>0206h (518d)</td></tr><tr><td>APID:</td><td>005ch (92d)</td></tr><tr><td>PCRPID:</td><td>1ffeh (8190d)</td></tr><tr><td>TPID:</td><td>0023h (35d)</td></tr><tr><td>TSID:</td><td>0451h</td></tr><tr><td>ONID:</td><td>0035h</td></tr><tr><td>SID:</td><td>0fach</td></tr><tr><td>PMT:</td><td>03f4h</td></tr><tr><td>Video Format:<td>704x576 (4:3), 25 fps</td></tr><tr><td>Namespace:<td>c00000h</td></tr></table></body></html>

Waar het om gaat is de <!-- 1:0:1:fac:451:35:c00000:0:0:0:--> . Daar wordt door de grep en sed het stukje 1:0:1:fac:451:35:c00000:0:0:0 uitgesneden, en dat is wat je nodig hebt om weer terug te kunnen schakelen.

Hoe ziet die streaminfo pagina er in jouw browser uit? Of bestaat die niet?

Greetz, Lion

Geplaatst:

Bij mij krijg ik nu gewoon 404 page not found ...

Vroeger kreeg ik dezelfde pagina wel hoor, dus waarschijnlijk iets veranderd in de nieuwe cvs.

Enig idee hoe ik op een andere manier dezelfde gegevens te pakken kan krijgen ?

CU

Red

Geplaatst:

Werkt /cgi-bin/status? Dan kan je hem daar uit plukken.

Geplaatst:
Citaat:

Die doet het dus wel !
Enigma status
Current time: Mon Jul 4 19:50:31 2005
WebIf-Version: 4.1.4.Expert
Standby: OFF
Recording: OFF
Mode: 0
Current service reference: 1:0:1:7d4:449:35:c00000:0:0:0:
name: RTL4
provider: Canal Digitaal
vpid: 0200h (512d)
apid: 0050h (80d)
pcrpid: 1ffeh (8190d)
tpid: 0020h (32d)
tsid: 0449h
onid: 0035h
sid: 07d4h
pmt: 03ech
vidformat: 704x576 (4:3)

Nu nog iemand vinden die me kan uitleggen hoe ik die channelinfo daar kan uitfilteren en wegschrijven ... want zoals het stond zal het wel niet werken, en ik had het ook al niet zelf gevonden ... dus we zijn een stap dichter, maar we zijn er nog niet helemaal.

Streaming VLC werkt hier trouwens wel hoor op de laatste Rudream.

CU
Red
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Die doet het dus wel !
Enigma status
Current time: Mon Jul 4 19:50:31 2005
WebIf-Version: 4.1.4.Expert
Standby: OFF
Recording: OFF
Mode: 0
Current service reference: 1:0:1:7d4:449:35:c00000:0:0:0:
name: RTL4
provider: Canal Digitaal
vpid: 0200h (512d)
apid: 0050h (80d)
pcrpid: 1ffeh (8190d)
tpid: 0020h (32d)
tsid: 0449h
onid: 0035h
sid: 07d4h
pmt: 03ech
vidformat: 704x576 (4:3)

Nu nog iemand vinden die me kan uitleggen hoe ik die channelinfo daar kan uitfilteren en wegschrijven ... want zoals het stond zal het wel niet werken, en ik had het ook al niet zelf gevonden ... dus we zijn een stap dichter, maar we zijn er nog niet helemaal.

Streaming VLC werkt hier trouwens wel hoor op de laatste Rudream.

CU
Red

Enigma gaat langzaam maar zeker over op xml based informatie. Streaminfo is daarop reeds aangepast en daarom gaat het fout.
Bijgevoegd is het goepg script dat we in het PLI image gebruiken (voor MV),
dat al van de xml gerbuik maakt.

-Marcel

914650-goepg.zip

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Geplaatst:

Bedankt Mirakels, dat zocht ik dus !

Hierbij de standaard plugin die iedereen kan gebruiken in alle images, maar dan wel voor EPGUI 2.2

Hiermee kan je dus eenvoudig s'nachts de EPG laten updaten.

Gewoon timer event toevoegen, ipv Record kiezen voor 'run plugin' en dan deze plugin kiezen.

Zet hem als repeat timer, iedere dag, ergens midden van de nacht ...

CU

Red

914689-getepg16.zip

Geplaatst:

Ah, je hebt dus een alternatief gemaakt voor cron. Interessant!

Mischien is het wel handig om te vermelden dat het script alleen werkt met enigmas van na ongeveer 23 juni (ik weet niet meer exact wanneer de xml urls beschikbaar zijn gekomen).

Ennu, is de source code van je plugin ook ergens beschikbaar? Altijd leuk om daarvan te leren.

-Marcel

DM7000, noname 58 cm bord met SM3D12 rotor, 46GB 2.5in hitachi hdd

Geplaatst:

De getepg is gewoon het script wat ik heb aangepast.

De goepg.so is een gehackte versie van een plugin die niets anders doet dan een shell opstarten.

Ik heb die hééééééél lang geleden eens ergens gevonden, geen idee wat hij oorspronkelijk deed of moest doen ... er stond hardcoded shell5 in die hij moest opstarten ... met hexeditor aangepast om op te starten wat ik wil ... source heb ik daar dus niet van, jammer eigenlijk dat ik nergens genoteerd heb waar het oorspronkelijk voor diende of wie de auteur is, maar is echt al heel erg oud ...

Cron heb ik hier nooit aan de praat kunnen krijgen ... op deze manier werkt het perfect, en veel eenvoudiger denk ik ...

Wat betreft enigma versies ... het werkt op oudere versies ook hoor, alleen daar zal hij niet terugschakelen naar het kanaal waar hij op stond, maar op Ned1 blijven staan.

CU

Red

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen