Ga naar inhoud


ac3 op HD1


Aanbevolen berichten

Ik heb net een concert opgenomen van HD1 en bij het omzetten van TS naar PS met hdtv to mpeg kwam ik 2 audio streams tegen. Je zou denken een mp2 48000 KHz en een ac3. Als ik alleen demux met de vermoedelijke ac3 pid blijft het stil. Als ik beide audio streams omzet naar mpeg en demux met project x krijg ik idd te zien dat het om een ac3 stream gaat, jippy zou je denken. Maar wederom bij het demuxen met project x geen AC3.

 

Oke dan maar demuxen met tmpgenc, 2 streams 1 zonder naam, demuxen en 1 file zonder extensie en wederom geen ac3

 

Ik naar beneden naar de topfield 5000 stream afgespeeld van mijn concert en de topfield vind ook een 2e stream en het dolby digital logo staat in beeld. Ik selecteer de ac3 stream en wederom blijft het stil op mijn pioneer 2011

 

Sturen ze nu voor de lol een ac3 pid mee die gewoon leeg is, of zie ik nu iets over het hoofd.

 

hopende dat iemand hier nog iets van volgt.

 

 

Sebastiaan

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Sebastiaan,

 

daarnet even een stukje Rock in Rio opgenomen; echt dolby digital. Vorige week neem ik Pretenders Loose in LA op, geen geluid, maar wel dolby digital volgens de processor. Kennnelijk sturen ze dus altijd een AC3 kanaal mee, maar staat daar niet altijd ook werkelijk geluid in.

Ik neem op met WatchTV pro, en moet daar selecteren wat ik wil opnemen. Zo heb ik nu dus anderhalf uur Pretenders zonder geluid...

 

groeten,

Bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk daar heb ik wat aan. ik heb elton john van de week gedaan, daar was geen ac3 in te vinden en gisteren de shadows voor iemand op dvd gezet maar ook daar vond ik niets in.

 

Ik neem trouwens op met de topfield 5000 en dan via usb2 naar de htpc van de htpc naar de pc boven dan met hdtv to mpeg knippen en met tmpegenc plus naar dvd toe. Blijft kloten bewerken met die stukken van 16 Gigabyte ;-)

 

maar dank je wel.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alle programma's zijn in Dolby AC3 5.1. Indien er geen 5.1 is, wordt wel vaak het geluid in Dobly 2.0 meegegeven. Maar in sommige gevallen zit er helemaal geen Dolby bij. Met MyTheatre en SS2 had ik HD1 standaard op AC3 staan wat al eens tot gevolg heeft gehad dat hij helemaal niets meer weer kon geven. Zo was het concert van Tiesto in Disney ook geen 5.1. ALs je momenteel wil testen hoe om te gaan met HDTV en 5.1 geluid, kijk dan even naar de testuitzending van C+ Frankrijk op 12582H. DIe weten tenminste hoe een een DEMO kanaal moet vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...