Gast Geplaatst: 7 juli 2005 Geplaatst: 7 juli 2005 Zit er over te denken een CI adapter aan te schaffen, als dit de volgende voordelen zou hebben: -sneller zappen (emus hebben blijkbaar wat tijd nodig bij switchen van kanaal, bij zappen naar FTA kanaal heb je sneller weer beeld) -opnemen + kijken op verschillende kanalen van dezelfde transponder, wat mij niet lukt met emus Of is dit onzin, en weggegooid geld?
paardengek Geplaatst: 7 juli 2005 Geplaatst: 7 juli 2005 Pieterg, Sneller zappen met een ci ? Ik denk niet dat, dat opgaat. Opnemen + kijken op verschillende kanalen kan alleen maar als de opgenomen zender en de bekeken zender op dezelfde transponder zit en ook dezelfde polariteit heeft. Dit is wel met een emu te regelen. Maar wil je dit vlekkeloos hebben, dan zul je toch een twintuner moeten aanschaffen met een twin LNB. Dus kortom: Ik denk, dat je bewering weggegooit geld is. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Gast Geplaatst: 8 juli 2005 Geplaatst: 8 juli 2005 Paardengek, Dan neem ik maar van je aan dat het idd niets toevoegt. Overigens lukt het mij met een emu niet om op te nemen en kijken op twee verschillende zenders tegelijk (op dezelfde transponder, met dezelfde polarisatie) Maar daarover verder hier: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=0#916651 groeten, pieterg
Korsman035 Geplaatst: 8 juli 2005 Geplaatst: 8 juli 2005 ik gebruik mgcamd en daarmee kan op 1 kanaal opnemen en op een ander kanaal kijken (op de zelfde transponder dan). Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+
Littlesat Geplaatst: 8 juli 2005 Geplaatst: 8 juli 2005 Ja dat tegelijktijd opnemen en weergeven gaat alleen met mgcamd en scam. Als je newcamd gebruikt kun je ipv newcamd mgcamd gebruiken met gelijke instellingen. Alleen moet je dan in var/keys/mg_cfg (goed lezen!!!) newcamd client aanzetten... Dat is alles!!! (Bijvoorbeeld G: { 07 } te zetten). Mgcamd maakt dan van de standaard newcamd config filetjes gebruik. Wel moet je natuurlijk eventueel ervoor zorgen dat cardserver en cardspider ook opgestart worden. Bij rudream bijvoorbeeld kun je dat doen door de /var/bin/MGCAMD.sh file aan te passen. Zie hier beneden wat je in deze file kunt controleren/aanpassen hiervoor. ---Stukje uit mg_cfg--- # network mode, use summ for several clients # 00 no network (default) # 01 newcamd netclient # 02 radegast netclient # 04 camd3 netclient G: { 07 } # network retry # 00 disable (default) # 01 retry every new ecm # 02 try to connect to offline shares every 10 min # 03 both N: { 03 } # network ecm timeout in seconds K: { 10 } # newcamd dead routes connect retry, sec Q: { 600 } # network shares priority # 00 newcamd, radegast, camd3 (default) # 01 camd3, radegast, newcamd # 02 newcamd, camd3, radegast P: { 00 } --- --- --- MGCAMD.sh --- case $1 in start) (cardserv && cardspider && mgcamd)& ;; stop) killall -9 mgcamd killall -9 cardspider killall -9 cardserv sleep 3 ;; esac exit 0 --- --- Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen