Spring naar bijdragen

paardengek

Leden
  • Aantal bijdragen

    5532
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over paardengek

  • Rang
    Sat4all verslaafd
  • Verjaardag 02/23/1969

Aanvullende info

  • Geslacht
    Mannelijk
  • Locatie:
    Luinjeberd

Recente profielbezoeken

850 profielweergaven
  1. Dreambox 600 is een SD ontvanger. Deze ontvanger is inmiddels al zo'n 13 jaar oud en is niet geschikt om HD zenders te ontvangen. En Canal Digitaal heeft geen enkele SD zender meer en is al een aantal jaren volledig over op HD Zenders. Met andere woorden, jouw dreambox is totaal ongeschikt om nederlandse zenders te ontvangen. Ook alle zenders op Astra 23,5 zijn HD zenders, daar is jouw dreambox niet geschikt voor. Met vriendelijke groet, paardengek
  2. En toch heb ik met de push on geen problemen gehad qua vocht.
  3. Deze connectors heb ik zeer veel gebruikt. Altijd goede ervaringen mee gehad. Met vriendelijke groet, paardengek
  4. paardengek

    decorder mz 101

    Ik denk dat een broodje aap verhaal is verteld. Deze ontvangers qua software hebben nooit connectie gehad met internet gehad, terwijl er wel een aansluiting voor zit. Zelf een lijst maken gaat met de afstandsbediening, al hoewel ik daar nooit mee heb gedaan. Normaal is de canal digitaal lijst leidend.
  5. Dat klopt. Maar soms is je boere verstand beter. Maar kennis hebben van zaken waar je mee bezig bent is belangrijker. En dat staat meestal niet omschreven in een VCA. Dat heeft te maken met vakkennis. Daar heb je relevante ervaring voor nodig en ook diploma's ervan nodig. En dan komen diverse video poort instructies filmpjes erbij en diverse toolboxen. En dan kom pas een werkvergunning om te mogen werken, met diverse PBM's van nuttig tot totale onzin.
  6. Ik ben inderdaad werkzaam geweest bij GTI, welke toen Cofely werd, en later Engie. Ik viel onder industrieel onderhoud Farmsum ( vlakbij Delfzijl )
  7. Dat klopt, dat heb al eerder uitgebreid aan gegeven. Achteruit inparkeren doe ik in zo'n 80 % van parkeren. Bij sommige bedrijven is dat ook verplicht, heb ik ook al eerder genoemd. 😁
  8. @ceesv, hoe kom je er bij, dat dit bij het vca geregeld is. Dat is helemaal niet waar. Bij elke "risico" moet je als mens altijd al denken, hoe ga ik dat doen. Wij, als mens zijnde, kunnen ook denken wat het gevolg is van verkeerd handelen. Gewoon je boeren verstand gebruiken. Daar is helemaal geen certificaat voor nodig. VCA is bedacht om risico's op de uitvoerenden te kunnen claimen, zonder dat ondernemende bedrijven daar financiële schade van kunnen krijgen. Het alom bekende afschuif systeem. Let wel, ik werk altijd in een risico volle omgeving, dus weet heel veel over werken met aanvaardbare risico, volgens het "wetboek" van VCA. Nu weer terug op het thema van de topic starter: Die ergert zich aan het feit, dat sommige mensen in de auto, zomaar achteruit in gaan parkeren. ( ben geen moderator, maar in de tijd van mijn moderator tijd moest ik zo'n discussie wel in goede banen leiden ) Met vriendelijke groet, Andries
  9. De VCA Basis, afgekort tot B-VCA en voorheen VCA-1, B-VCA staat voor Basisveiligheid en is bedoeld voor werknemers die hun werkzaamheden in een risicovolle omgeving uitvoeren zonder leidinggevende rol. Met deze diploma toont iemand aan dat je de basis van veilig en gezond werken beheerst. De VCA Vol is bedoeld voor leidinggevenden, maar ook tot betrekking veilig werken. Ik heb echter nog nooit een vraag gezien bij VCA examens, welke gaat over veilig inparkeren. Veilig inparkeren hoort mijn inziens dan ook bij het veilig rijden en bewegen in het verkeer. Echter wijken we wel behoorlijk af van het oorspronkelijk onderwerp. Met vriendelijke groet, paardengek
  10. Inparkeren wordt niet genoemd bij VCA ( ook de vol VCA niet ). Bij beidden worden er geen vragen over parkeren gesteld. Maar bij de bedrijven NAM, Shelll, Vermillion,en ook bij Tejin Armid ( chemische industrie ) is het verplicht om achteruit in te parkeren. Het grote voordeel hierbij is om bij calamiteiten veel sneller en veiliger weg te kunnen rijden. Bij deze bedrijven worden deze regels middels een poort instructie film en een vragenlijst duidelijk gemaakt. Zonder deze instructie film en een goed ingevulde vragenlijst word je niet toegelaten op het bedrijfsterrein. Ik ben bij Vermillion en ook bij Tejin Armid werkzaam geweest als onderhoudsmonteur bij grote bedrijfsstop ( lees: bedrijf staat stil i.v.m. groot onderhoud ). Ik parkeer, wanneer er een veilige gelegenheid is, altijd achteruit in. Je hebt bij het uitrijden altijd veel beter zicht op het verkeer wat van links en rechts komt. Ook bij achteruit inparkeren kun je veel beter de auto recht en netjes tussen andere auto's parkeren. De truck hiervan is, op de spiegels achteruit inparkeren, deze methode is bij grote terreinauto's, bestelbussen etc. noodzakelijk. Bij het achteruit uitrijden van parkeervak , waarbij de rijbaan haaks t.o.v. het parkeervak bevindt, kun je onmogelijk goed het verkeer zien welke op de rijbaan rijdt. Immers de auto's welke links en rechts naast staan belemmeren je uitzicht. Met vriendelijke groet, paardengek
  11. Dat kan ook, even niet aan gedacht. 😁
  12. De oorzaak hiervan kan zijn: Slecht presterende LNB, precies in het frequentie gebied van de bewuste transponder, waarop Nederland 1 en 3 zich bevindt. LNB, waarvan de horizontale gebied slecht is van de astra 23,5. In deze gevallen, zul je de LNB ( Bij jouw de duo LNB canal digitaal ) moeten vervangen. Maar wanneer alle horizontale polarisatie zenders van beidde satelieten niet te ontvangen zijn, zou het ook kunnen dat er een tuner defect is van je draembox. Ik zou eerst maar een nieuwe duo LNB aanschaffen en deze op de juiste wijze op de schotel monteren. Ik acht de kans groot dat dan het probleem opgelost is. Met vriendelijke groet, paardengek
  13. Als de put leeg is, had het kalf dorst Wie de kip gekloven heeft, blijft met de botjes zitten
  14. Misschien LNB stuk. Met vriendelijke groet, paardengek
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid