Ga naar inhoud


dreambox voorzien van hydra


Gast hafiz

Aanbevolen berichten


Aha, het is dus gelukt met je nullmodem.

Nu moet je nog zorgen dat het IP adres van je PC in dezelfde range zit als het IP van de dreambox.

Dus bijvoorbeeld 192.168.2.100

 

En je moet echt een crosscable gebruiken tussen PC en dreambox, geen straight cable.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, alhoewel het schijnt dat je windows bij het minste en geringste opnieuw moet opstarten;-)

 

Probeer eens de dreambox te pingen vanaf de PC:

Start->uitvoeren->cmd

ping 192.168.2.101

kijken of er wat terugkomt.

 

Als dat werkt, heb je een werkende IP verbinding tussen PC en dreambox.

Wat dan nog roet in het eten kan gooien bij je browser, is een ingestelde proxyserver.

Omdat je PC nu niet meer in een netwerk zit, kan hij een eventueel ingestelde proxyserver niet bereiken.

 

En als je zelfs niet kan pingen, controleer dan even of je netmasks wel goed zijn (zowel in dreambox bootloader settings als PC).

Regel is dat het gedeelte van beide IP's waar 1-en staan in het corresponderende stuk van de netmask, gelijk moet zijn voor twee adressen, willen ze elkaar kunnen bereiken.

Dus bijvoorbeeld beide kanten 255.255.255.0, of 255.255.0.0

 

Leg je bijv het masker 255.255.255.0 over beide IP's, dan blijft 192.168.2 over, het stuk van de IP's wat gelijk is. Dus kunnen ze elkaar bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pingen met commandprompt gaat niet .met dreamUp wel dan krijg ik ping 31337

Maar bij flashen krijg ik deze foutmeldingen uploadpacket failed to send

en dan do uploadfile failed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik geen proxy(heb ik gecheckt) en subnet mask en gateway zijn voor beiden hetzelfde.

 

Die nulmodem kabel moet die er blijven inzitten?

En hyperterminal moet dat aan blijven staan of mag die uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet kan pingen, heeft het idd ook niets met een proxy instelling te maken.

nullmodem mag er uit, en ook hyperterminal mag afgesloten worden.

Dat was eenmalig, om IP in te kunnen stellen.

 

Wat krijg je te zien als je pingt?

En probeer eens jezelf (adres van de PC) te pingen. Als dat ook niet werkt, is je netwerk adapter niet actief, of is er een probleem met de windows IP instellingen.

 

Dreamup heb ik geen verstand van dat is zo'n windhoos-only stuk software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin eens bij het begin,sluit alleen je nul modemkabel aan,gebruik de universele dreamup,netwerk niet aanvinken,duurt mischien 20 min,maar dan heb je wel de volledige image van b.v. gemini er in.

Dreamup staat in de bijlage

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg een time out.

Het pingen naar ip adres van pc lukt wel.

Ik heb die ip instellingen wel zelf ingesteld.

Zal eens proberen met die universele dreamup.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je hebt niet toevallig een tweede netwerkadapter (wireless misschien) waarvan je het IP adres hebt ingesteld, zodat de adapter waar de kabel in zit alsnog een onjuist adres kan hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen geen tweede netwerk kaart(wel een maar die is voor internet).Als ik die ene opstart verlies ik wel internet verbinding en moet ik dus die van de dreambox uitschakelen om terug op het internet te geraken.

 

Geminni staat er op nu nog vinden wat ik daar allemaal mee kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil wel nog altijd via netwerkkabel werken lijkt me gamakkelijk en vooral snel.

Moet ik in de dreambox zelf iets instellen?

Hoe zet ik er bijvoorbeeld de kanalen van al de verschillende sattelieten in?

En hoe zet ik er emu's in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt stap 1 met dreamup,goed doorlopen,nu komt het netwerk,maar het begin is gemaakt,je werkt met een croskabel met een tweede netwerkkaart,belangrijk is dat onder XP een thuis netwerk aanmaakt,die maakt dan een netwerkbrug tussen de twee netwerkaarten,zodat je dreambox de ook verbinding maakt met het netwerk,ga naar confiquratiescherm, netwerkverbinding kies voor thuis netwerkverbinding,doorloop de procedure,ga naar de dreambox, menu, 6 ,setup,communicatie setup,vink dhcp aan druk op save, en hij zal er een ip nr toevoegen,waar je mee verder kunt,de rest volgt nog.

Met router die je staks toch wel,zal aan schaffen,is dit natuurlijk wel een stuk makkelijker!!

Maar het begin is er!!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
www.dm7020.de
Geen hydra gebruiken op de 7020! Dat is een meuk image.
Pak liever een recente image zoals de gemini 2.0

Tox.

?
ik vind van niet, daarentegen vind ik gemini voor de 7020 niet echt lekker draaien, kortom, welke image wel of niet goed is verschilt per persoon.....

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...