Ga naar inhoud


voeding echostar AD3000IP defect


teofiles

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een echostar 3000ip waarvan naar mijn idee de voeding defect is geraakt, ik heb vanmiddag de ontvanger op stand by gezet en na een paar uur weer aangezet maar dat lukte niet meer hij gaf één cijfer aan en deed verders niets als ik de stekker eruit trek en opnieuw aanzet geeft hij weer een paar cijfers aan als ik nu maar langgenoeg zo doorga is er een moment dat hij weer opstart en dan gewoon goed werkt en kan hem ook op stand by zetten en weer aanzetten maar als ik b.v een half uur wacht dan gaat hij weer de fout in, ik heb wat spanningen gemeten en heb 5v/12v maar geen 38v, heeft iemand een idee wat er met de voeding aan de hand kan zijn.

elco,s? er zit ook een grote weerstand in van ik dacht zo 34k en een elco,tje van 4,7uF of is dit een standaard klacht met een standaard oplossing? ik hoor graag van jullie.

 

een vriendelijke groet, Teofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nauw ik heb het gevonden, elco c16 2200uf 10v defect en c18 1000uf 10v slecht wat ik heb gemerkt je kan het best alle elco's het zijn er 5 of 6 vernieuwen want door een elco paralel over de 12v en de 5v te zetten liep de spanning op van 11.7 naar 12.4v en van 4.8v naar 5.2v.

die c16 heeft te maken met de posicioner en de spanning was te laag daardoor blijft het relais knipperen.

 

groeten, Theofiles

Dreambox 800HD/ dreambox 800SE- V-BOX II Positioner Schotel Channelmaster 1.20m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...