Ga naar inhoud


Arabsat en hotbird met 1 schotel en 2 lnb's?


kbenjila

Aanbevolen berichten


Ik heb hier Arabsat 3A met een 88cm van Triax met een Incacom 0,3db en perfecte ontvangst 70% in Rotterdam-Noord ook met regen. (goed afstellen is het halve werk)

Alleen denk ik dat er meerdere zenders op zitten ontvang er nu maar 95 TV inclusief de gecodeerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arabsat 3A is te doen. Op 70 cm heb ik 39 zenders (ongecodeerd) waaronder wat testbeelden. Maar goed uitrichten en niet al teveel regen (al gaat het goed met de bewolking van vanavond).

 

Een scheel kijkende schotel is natuurlijk wel wat anders... en arabsat en hotbird is een behoorlijk end, dacht ik. Of valt dat mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Arabsat 3A (ex hotbird 5) zit op 26.0DEGE en Hotbird op 13.0DEGE
Dat is dus grofweg 6,5 graad aan weerszijden van Astra 1 (19.2 E). Hotbird is te ontvangen met een normale offset schotel van 80 cm die gericht staat op Astra 1; LNB voor Hotbird staat dan dus een stukje naast de feedstang. Hetzelfde moet dan ook kunnen voor Arabsat; LNB vergelijkbaar stuk aan de andere kant van de feedstang. Voor fatsoenlijke ontvangst van Arabsat alleen heb je een schotel van 1 meter nodig. Dus je zit al gauw aan een schotel van 1,20 meter voor Arabsat en Hotbird samen, maar ik heb dat niet in de praktijk getest. (Bedenk wel, dat een 1,20 schotel meer oppervlakte heeft dan twee aparte schotels voor Arabsat, 1 meter, en voor Hotbird, 60 cm).

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van alles gedaan on arabsat te ontvangen maar helaas niks.

wie het wel ontvangt, wat zijn de freq's die jullie ontvangen? om het

zoeken makelijk te maken. graag met meer details:

dus Mhz? H of V, symb rate? en de fec?

en ja is de elevatie dan hoger of lager dan Astra 1?

alvast bedankt.

ik heb het gerpobeerd met zowel 1m10 en 80cm schotels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je adviseren eerst op astra2 uit te richten (dit is een sterke sat welke de buurman is van arabsat) en daarna de schotel een klein beetje naar het westen te verdraaien.De elevatie is praktisch hetzelfde als astra2 en lager dan astra1.

 

11785 vertikaal 27.500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...