Ga naar inhoud


5020: Help! Timerlijst gekoppeld aan volgnummer ...


crazymans

Aanbevolen berichten

In het Topic van de stemlijst kwamen ineens een paar foutjes naar voren (dank aan Scientist) waarvan ik me over 1 wel wat zorgen maak. Daarom heb ik toch maar even een nieuw topic geopend. Onderstaande fout1 gaat gegarandeerd voor problemen zorgen als iedereen begint te schuiven met RTL7 & Talpa & NGC.

 

Zijn er mensen die deze ervaring ook hebben?

 

 

Citaat:
fout 1:

een opname in de timerlijst is gekoppeld aan het volgnummer dat de zender heeft in de zenderlijst (of in de favorietenlijst) op het moment van programmeren.

Wordt er naderhand een zender toegevoegd, verwijderd of verplaatst, dan wordt aan de geprogrammeerde timer(s) de zender gekoppeld die dan het betreffende nummer heeft.

 

fout 2:

De programma-informatie in de infobanner (nu, straks) bevat altijd oude informatie. Bij het zappen is altijd even die oude info te zien, meteen gevolgd door de bijgewerkte, actuele info.

Beter zou zijn, bij het verlaten van een zender de nu/straks programma-informatie in de infobanner te wissen. Daardoor is bij het selecteren van de zender nooit de oude info te zien.

 

fout 3:

Mijn TV staat ingesteld op het automatisch omschakelen naar het juiste beeldformaat: bij 4:3 uitzending wordt weergegeven in 4:3 formaat, bij een breedbeeld uitzending schakelt hij automatisch naar 16:9.

Nu bepaalt de zender in het PIP-beeld de weergave van TV: als ik naar een 4:3 uitzending kijk en de zender in het PIP beeld zendt breedbeeld uit, dan wordt naar 16:9 omgeschakeld (en vise-versa). Natuurlijk moet het grootste beeld en niet het kleinste (of het achterste ipv het voorste) het formaat bepalen.

Analoog daaraan het volgende: het beeldformaat van de menu's is 4:3. Als ik bij het kijken naar een breedbeeld uitzending (16:9 beeld) de EPG raadpleeg, dan schakelt de TV om naar 4:3, en bij het verlaten van het menu weer terug naar 16:9. Dat is erg vervelend. Beter zou zijn, dat de PVR zelf herkent wat het formaat is van de lopende uitzending, en bij het schakelen naar een menu dat schermformaat meldt aan de TV ipv 4:3.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij heeft de echostar hier geen problemen mee ,heb al vaker zenders verschoven en heeft altijd wel het goede programma opgenomen.

 

Heb nu yorin op 7 en 8 staan,de ontvanger heeft eergisteren netjes net 5 opgenomen stond eerder op 8.

 

Ga vanavond wel even testen voor d zekerheid,en neem aan andere gebruikers ook.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook hier geen enkel probleem, want we programeren nooit zo ver van te voren.

Wat geprogrameerd wordt wordt ook vanavond opgenomen.....en evt wijzigingen in het systeem doe ik overdag even als er niemand zit te kijken of op te nemen.

 

Maar ben het er wel mee eens, dat wanneer je een zender wijzigd en hij staat toevallig geprogrammeerd dat hij de wijziging daar ook moet meenemen.

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling:

 

Ik heb 't nog eens geprobeerd, en het gaat wel fout, maar alleen als je met een Favorietenlijst werkt, niet als je vanuit "de lijst Alle kanalen" een timer programmeert. Dus alleen als je een timer programmeert met een zender uit een favorietenlijst.

Ik heb bv de meest gebruikte zenders (ned-1, 2, 3 enz.) in een favorietenlijst staan. Die lijst gebruik ik meestal om te zappen. En dus ook vaak om iets te programmeren.

Wijzigt echter die favorietenlijst, dan wijst de geprogrammeerde timer vervolgens naar een andere zender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...