Gast Geplaatst: 5 augustus 2005 Geplaatst: 5 augustus 2005 Misschien dat dit in het forum beginnersvragen hoort, maar omdat het om een XSAT410 begin ik maar hier met mijn vraag: De XSAT410 geeft in het menu voor antenne-afstellen een signaalniveau weer in % en een Eb/No in dB. Dat laatste is iets wat ik kan begrijpen, als je de LNB beter uitricht wordt het signaal beter en krijg je meer dBs ontvangst. Maar ik kan eigenlijk doen wat ik wil, dat signaalniveau in % staat bij mij altijd tussen 66 en 69%. Zelfs als ik de kop uit de schotel richt blijft dat % gelijk. Nu lees ik in oude threads dat mensen hier %s halen tussen 90 en 100. Wat geeft dat % aan en hoe krijg je het zo hoog, ik neem aan dat er iets beter wordt als ik van 70 naar 90 ga. Mijn Eb/No is overigens goed, die staat meestal tussen 9 en 10dB.
Gast Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Even een update: vanmorgen na wat tips op andere threads de LNBs nog eens beter afgestemd, met name het draaien van de LNB voor polarisatie doet wonderen. Ik heb nu 3 LNBs met meer dan 11dB, maar het signaalniveau staat nog steeds op 68%. Is het wel nodig dat dat niveau hoger dan 70% staat, ik heb nu al geweldig beeld?
Puch Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 Die % die je ziet heeft niets met ontvangst van signaal te maken. Dat is communicatie tussen de ontvanger en de lnb. Hoe het in in elkaar zit weet ik ook niet precies. Ik kan je wel zeggen dat 66% een normaal niveau is en je je daar geen zorgen moet over maken. Het belangrijkste is de Eb/No. Dat is de sterkte van het signaal die de lnb opvangt van de satelliet. Zoals je schrijft is die nu op alle drie de lnb's ongeveer 11dB. Dat is prima voor een 70 cm wok. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen