MR_B Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 Ik heb een kabel geleend die van RGB naar VGA en van VGA naar DVI gaat voor in de philips plasma. Nu is mijn vraag hoe sluit ik RGB aan op de scart van de 7020 en kan dit wel werken? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
freaky Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 dat gaat helaas niet werken rgb en vga zijn analoog en dvi digitaal wat je wel kan doen is van scart naar component (yuv selecteren op dreambox) Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Toine Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 Citaat: dat gaat helaas niet werken rgb en vga zijn analoog en dvi digitaal Niet helemaal correct, DVI-A = Analoog DVI-D = Digitaal DVI-I = Digitaal & Analoog. En ik weet zeker dat je op de philips plasma´s analoog kunt invoeren via de DVI dus het is in ieder geval niet de tweede. Maar er is een hele hoop gezeik met die DVI interface van Philips. Kan per firmware van het scherm verschillen. Om Component in te voeren op de Philips Plasma/LCD wordt vaak een Component tot VGA bijgeleverd en zit er ook weer een VGA=>DVI bij. Het geschetste verhaal kan dus wel zeker werken, maar je hebt er geen bal aan. Twee mogelijkheden : óf je gaat gewoon met Scart van RGB naar RGB, óf je gaat van scart naar component op de DB, vervolgens naar de component->vga en dan vga->DVI, je hebt dan wel een scart to component nodig voor de dreambox. Maar die zijn te krijgen van b.v. Oehlbach. Er is bij de DB weinig kwaliteitsverschil tussen RGB en Component, maar hier kun je veel (tegenstrijdigheden) op vinden bij sat4all. Dus RGB->RGB lijkt het meeste logisch omdat je dan ook niet met allerlei adapters zit. Groet, Toine
freaky Geplaatst: 11 augustus 2005 Geplaatst: 11 augustus 2005 klopt allemaal maar je schiet er niks mee op om te verlopen naar dvi Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
Toine Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 Citaat: klopt allemaal maar je schiet er niks mee op om te verlopen naar dvi De DVI interface is de enige manier om component in je Philips Plasma/LCD te krijgen.....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen