Ga naar inhoud

Officiële canal+ decoder Frankrijk, werkt niet mett Nederlandse kaart

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Neen, ik krijg alleen franse zenders erop en zie geen enkele manier om mijn Nederlandse kaart te gebruiken! Zeer vervelend, want mijn Humax heeft de geest gegeven tijdens een omweer (2e keer!)

Is er een mogelijkheid om dan toch onze nationale zenders te zien op dat kastje?

Ik heb 2 Officiële kaarten en betaal dus genoeg om beeld te hebben!

Geplaatst:

Als ik het niet verkeerd heb, zit er een regio code in en werken die bakjes enkel maar met C+FR abo's, en dan maar enkel met Mediaguard Seca 1.

Seca2 kunnen ze niet en zijn indertijd met massa's van de hand gedaan door C+ voor praktisch de prijs van oud metaal. Die zijn toen op de Belgische en Nederlandse 2ehands markt terecht gekomen. Nooit is er iemand ingeslaagd, bij mijn weten althans, om die regio code eruit te halen en met een officiële NL kaart te doen werken.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Geplaatst:

Neen. Dit is het huidige Canal + kastje dat dus WEL seca 2 leest!

Van die regiocode, dat zou kunnen kloppen, al hoop ik van niet....

Wat een belachelijk gedoe overigens.....

Geplaatst:

Ik kan bevestigen dat de TS1 terminal met officiële software gekoppeld is aan een regiocode. Het is dus niet zonder meer mogelijk om de Nederlandse originele kaart te gebruiken in de franse software. Het is wel mogelijk om de software aan te passen. Lees hiervoor maar eens in het forum van Philips. Al is het geen gemakkelijk apparaat, eerst goed uitzoeken wat precies de oorsprong is en welke versie je hebt. Ik ben bang dat het een ontvanger is van de eerste generatie en dat je een eeprom programmer nodig hebt om de software aan te kunnen passen.

M_Z

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen