Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

heb van de buurman een topfield tf5000 gekregen en die vroeg me om er eens nieuwe firmware en setting in te plaatsen.Ik zelf heb daar weinig of geen ervaring mee(bezit Humax),weet niet waar ik deze precies kan vinden en welke nu de juiste en laatste firmware is.Heb reeds 2 programma's gedownload(TFD downloader en Vega_v 1.054 voor het laden van de firmware en de settings van de pc naar de STB.Weet niet of dit de juiste zijn en wie kan me helpen aan de rest ???

alvast bedankt

Greetz

baker

Geplaatst:

Hallo,

Wat voor TF is het precies......5000ci, PVR,etc.

Dan kunnen we eens verder kijken.

Wil je evt je woonomgeving vermelden??

Misschien is er iemand in de buurt die hulp kan bieden??

Grtz, Steven

Geplaatst:

TFD Downloader is voor de firmware en Vega voor de settings.

Handelwijze is niet moeilijk. Je hebt een null-modem kabel nodig (een seriële kabel met cross-verbindingen). Als je de programma's start dan volgt de rest vanzelf.

Laatste firmware (mei 2005) staat op de site van Topfield, zie LINKS bovenaan beginscherm Sat4all.

Settingslijst heb ik vandaag geplaatst in dit forum.

Skysurfer

Geplaatst:

@ skysurfer

hartelijk dank voor de snelle hulp en informatie.Was zoiets een beetje wat ik dacht,maar was niet helemaal zeker of dit wel de juiste firmware was.Nog een vraagje:bestaat er ook zoiets voor de topfield als een ingebouwde emulator of path zodat de ontvanger alle codeersystemen aankan en er eventueel via cam of door het inbrengen van de juiste k*ys wat meer kan net zoals bij de Humax of is dit reeds voorzien in de laatste firmware van 20-05-05 welke ik net heb gedownload !!!!

groetjes

baker

Geplaatst:

Nee, dat zit niet in de originele software.

Er zwerft wel een EMU-versie voor de 5000CI over het Internet die komt van een Turks board maar of dat goed werkt is nog niet zeker.

Ik waag er mijn receiver tenminste nog niet aan. Eerst maar eens afwachten wat dat is.

Skysurfer

Geplaatst:

Ben ik weer.

Nieuwsgierigheid heeft het gewonnen. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de EMU er in gezet en het werkt écht.

Enige nadeel is dat Nederlandse taal niet wordt ondersteund.

Maar je kan via een extra menu keys handmatig invoeren of uploaden vanaf pc.

Je kan ook een zgn. BISS-key invoeren; wat dat is weet ik nog niet maar dat zoek ik wel uit.

Moeite van het proberen waard, je verklooit tenminste niks.

Skysurfer

Geplaatst:

@skysurfer

dat is pas goed nieuws en gaat dan ook werkelijk alles open wat bvb met Humax open gaat.Kun je misschien even de firmware in de downloadsectie van topfield plaatsen dan ga ik die ook even testen.BISS is een codeersysteem net als seca,Viaccess...en wordt soms door Amerikaanse zenders toegepast maar waarschijnlijk in Europa niet te ontvangen.Heb ook al gezien dat dit soms wordt gebruikt om feeds door te sturen,maar dan moet je wel beschikken over de juiste keys

baker

Geplaatst:

Ok. Hier is 'ie.

Na installatie is het menu in het Perzisch(?!), dus eerst even veranderen in Engels. De menuplaats is hetzelfde als bij originele firmware dus tel even hoeveel stapjes je naar beneden moet voor Language.

Na het opstarten van de receiver ga je naar Menu en zodra het menu opent toets je snel 121 in. Dan kom je in het EMU-menu waar de keys staan.

Succes.

Skysurfer

958139-TOPFIELD_5000VCI_110705_L1501_PCtoSTB.zip

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen