Ga naar inhoud


"geen omschrijving" bij opname


spongebob

Aanbevolen berichten

vrienden, ik bots weer tegen een probleempje aan met mijn dreambox 7020 (gemini 2.10). Als ik via de timer wat opneem, krijg ik steevast een eervolle "geen omschrijving 23.08.05" daar waar in de bestandslijst toch de titel zou moeten komen van hetgeen ik opgenomen heb. Met andere woorden: de EPG wordt niet ingelezen vermoed ik. Is er een manier om dit probleempje te verhelpen.

 

Ik heb gemerkt dat als ik manueel opneem terwijl ik kijk, dat er dan wel de juiste titel uit de EPG wordt overgenomen om in de bestandslijst gezet te worden.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites


hey!

 

ik had dat ook al gemerkt op mijn dm7000, het viel mij op dat als je de timer zet je echt de tijden moet gebruiken die de epg aangeeft, dus stel: studio sport 18.00 tot 18.45, dan zijn dat de tijden die je moet in stellen en niet bijvoorbeeld 17.58 tot 18.50 om het begin en einde niet te missen. probeer dit maar eens effe.

 

groeten lars

DM8000HD, DM800HD, DM7000 nu nog NSLU2 en dit alles in een gigabit netwerk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus als je de EPG te slim af wilt zijn en je de gehele opname wilt door de db 5 minuten op voorhand te laten starten en de db 5 minuten later laat eindigen, wordt je gestraft door de weggelaten benaming. Vreemd.

 

Hoe komt het dan dat dit WEL lukt als je midden in een uitzending pakweg 5 minuten opneemt van een welbepaald programma de benaming toch wordt vermeld?

 

Maar goed; ik ga in ieder geval eens proberen om die epg-waarden in te voeren.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs kwam ik de functie 'timer offset' tegen in de webinterface (Config -> Settings) van de dreambox.

Wanneer hier een waar de van bijvoorbeeld 5 wordt ingevoerd, dan start en eindigt de dreambox respectievelijk 5 min eerder en later:

 

"Time Offset (min): 0 (time a timer event starts earlier and finishes later)"

 

Misschien kun je dit instellen in combinatie met de eerder genoemde echte EPG tijden?

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...