Ga naar inhoud


Fortecstar 9800 en acquator /positioner??


faxme

Aanbevolen berichten

Ik heb vernomen van iemand dat fortecstar 9800 een interne positioner heeft. Hij zei dat je een acuator kan aansluiten door gebruik te maken van 3 draden. M1, M2 en 12volt draden. Dat is toch geen interne positioner meer.

Wie heeft ervaring met fortecstar 9800????

 

<small>[ 23-05-2002, 12:15: Bericht gewijzigd door: faxme ]</small>

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt een 12 volt aansluiting en een diseq dus via de coax en de positioner zit er wel degelijk in ik werk ook namelijk met de fortec star

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft de 9800v2 (met andere heb ik geen ervaring) disecq1.3 met usals. Als ik het goed begrijp kun je d.m.v. het ingeven/positioneren van een satteliet de andere sattelieten automatisch laten vinden. Zelf gebruik ik voor het draaien van de schotel een analoge ontvanger met positioner. Overigens, een actuator (je weet wel, zo'n arm aan de schotel) werkt op een vier-draadsverbinding en gebruikt 36volt spanning. Dus niet geschikt voor een rechtstreekse aansluiting op de Fortec Star 9800.

Er zijn wel signaalomzetter te koop voor een aanpassing naar een positioner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het maar makkelijk te houden. kan ik gewoon een acquator gebruiken zoals in een echostar 3000IP??

 

Reden, ik heb een 1.5meter schotel en ik heb het liever draaibaar. Ik heb momenteel echostar 3000IPVA.

 

Ik probeer graag iets anders maar ik vind de positioner belangrijk. 5-1 lijk mij nu ook aantrekkelijk?????????? Als Fortecstar 9800 dit mogelijkheid bied allemaal dan ben ik er.

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...