Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  
jernst

netscape 8 beta

Aanbevolen berichten

Iedereen is hem na het jaren van sukkelen waarschijnlijk uit het oog verloren, maaaaaaaaaaaaaaar, hij is terug en hoe. effe googelen & verbaas je.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo verbaasd ben ik nou ook weer niet. Het is bij mijn weten een iets aangepaste versie van Mozilla, en dat is weer een voortzetting van een heel oude versie Netscape.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, hij is gebaseerd op firefox en op vele(?) punten verbeterd. Mijn verbazing betrof meer zijn uiterlijk & gedrag, dan zijn herkomst. Ik vind het er goed uitzien en het draait prima.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast

Zal hem eens downloaden, en eens kijken of het wat is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Citaat:
Het is bij mijn weten een iets aangepaste versie van Mozilla, en dat is weer een voortzetting van een heel oude versie Netscape.

Eehm.. Mozilla is gewoon een voortzetting van de laatste echte (eigen) versie van Netscape, dat wil dus niet zeggen dat het niet met zijn tijd is meegegaan want het is ook gewoon doorontwikkeld.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@jernst;

Citaat:
Klopt, hij is gebaseerd op firefox

Hoewel Firefox ook afkomstig is van Mozilla.org, is Mozilla wel een geheel ander produkt. Firefox is een standalone browser met een heel andere kern. Mozilla is een browser/mail agent/news agent/HTML editor/chat prgramma in één, en Netscape is hierop gebaseerd.

@El Piño:

Citaat:
Mozilla is gewoon een voortzetting van de laatste echte (eigen) versie van Netscape

De voorafgaande versie(s) van Netscape waren ook al afgeleiden van Mozilla. Als ik het mij goed herinner heeft Netscape indertijd de sources van V6 vrij gegegeven en is Mozilla daarmee begonnen. Netscape V7 versies zijn afgeleiden van Mozilla builds.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen