Ga naar inhoud


Verantwoordellijk voor link die men geeft?


Gast

Aanbevolen berichten

Hi,<BR>hoe staat het met de europese wetgeving inzake het doorgeven van links?Is men strafbaar als men links doorgeeft waar zaken staan die niet toelaatbaar zijn?Ben ik aansprakelijk voor de inhoud van een link als ik die geef?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Digital<BR>Ik denk eerder dat de mensen die de site beheren, en diegene die gebruik maken van de diensten en/of (illegale)Software eerder aanspreekbaar zijn , dan degene die ze er naar toe verwijst.<BR>Maar aangezien ik er ook niet juridisch in thuis ben, moet ik je eigenlijk 't antwoord ontgelden rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad een hele sterke....<P>Op het eerste oog zal je denken dat je een link zo zou kunnen neerzetten.<P>Maar als je dan weer die vreemde term "kennelijk bestemd voor" erbij zou halen en je zou de redenering van bijv de Middelburgse rechtbank hanteren zou je ook kunnen zeggen dat een link naar een pagina waar verboden vruchten staan kennelijk bestemd is om gratis naar tv programma's te kunnen kijken en aanzetting tot is.<P>Moet wel zeggen dat als een rechter deze redenering zou volgen en hij bijv in hoger beroep zou blijven staan er heel veel zou moeten gaan veranderen op internet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zei ik ook dat er dan een hoop zou moeten veranderen op internet... smile.gif" border="0smile.gif" border="0<P>Maar je weet maar nooit hier in Nederland met sommige rechters en de interrepatie van de wet bij deze rechters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...