Ga naar inhoud


Foutmelding


Gast

Aanbevolen berichten

<BR>Wie weet waarom ik steeds bij het programmeren van de 24c16 ic (de kleine)<BR>iedere keer de foutmelding ........ ......... oooh krijg???<BR> <BR>Bij het programmeren van de 16f84 ic (de grote) gaat het wel goed<BR> <BR> <BR>Ik snap er niks van <BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,<P>Welke foutmelding bedoel je met ........ ......... oooh ??<BR>Met welk programma en met wat voor programmers probeer je je ic en eeprom te proggen ?<P>GR,<BR>Menno

Vu Duo 4K  S+C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ic-prog 0.9d<BR>En heb een JDM Programmer<P>de foutmelding komt na het proberen schrijven naar de ic:<BR> verify fault to adress 000h (zo ongeveer)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik dan ook geen ic prog voor de Eeprom.<BR>probeer piccard 2.1 . winphoenix . en noem maar op. kan hier ook met ic prog de eeprom niet aanspreeken.<P>gr djazzie<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

na aankoop van eeproms en pics in M*** (NL) had ik hetzelfde probleem met 1 eeprom. Hulp gevraagd bij de technische dienst, en antwoord was pootje 7 van eeprom niet mee in de socket te steken (omplooien). Heb ik ook geprobeerd met die bepaalde eeprom en kon hem dan programeren. misshien een TIP<P>Anderzijds, meen ik mij te herineren dat iemand het probleem had bestudeerd van de eeproms va het merk AMTEL (of zoiets) en had er een oplossing voor. Dus effen de site raadplegen....<P>suc6<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelf even gezocht.<P>Dit was de uitleg van SkyWalker:<P>Hallo, Dit nog even voor mijn verhuis.<BR>De Atmel blijkt de enige te zijn die een beetje (te) gevoelig is, maar jullie zullen op jullie jdm programmer een modificatie moeten aanbrengen---pin 7 van 24c16 is de write protect enable-disable--- en moet dus aan massa (of GND) gehangen worden en niet aan pin 5.<BR>Dus, snij het baantje van van pin 7 door (met een zeer scherp mes, en zeker!!! nameten met een Ohm-meter) en verbindt pin 7 met pin 4.<BR>Het probleem is nu opgelost!<P>aan allen suc6<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik een andere loader die wel vergelijking kan doen.<BR>Bijvoorbeeld de mm303rb7.hex van Willem<BR>Deze error kan geen kwaad, werkt wel gewoon.<BR>Grt. Kees.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...