Ga naar inhoud


Nederlandse feeds


Gast

Aanbevolen berichten

Allen,<P>Ik heb een draaibare 90 cm op een echostar 3000.<P>Duizenden broadcast en feeds rollen nu binnen.<P>Echter tot nog toe heb ik nog geen specifieke nederlandse feeds kunnen vinden.<P>Is er een site, danwel een tip, die me hieraan kan helpen ?<P>Satfree<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vele feeds zijn er inderdaad te vinden. Nederlandse feeds zijn er niet meer zo veel te vinden hoor.<P>De HMG groep en VTM gebruiken best wel vaak de Enex kanalen op 16 graden Oost. Verder is Nederland een zeer goed bekabeld land en gaan er van vele "vaste" plekken feeds via directe kabelverbindingen naar Hilversum. Zodoende zie je bijv geen voetbalwedstrijden meer op de sat en zul je geen feeds meer zien van bijv het Binnenhof en dat soort plaatsen. De NOS gebruikt voor het Nieuws nog weleens de 21,5 graden Oost maar dit is een heel moeilijk te ontvangen satelliet ivm met zijn oude leeftijd en is bijna niet meer te ontvangen. Verder worden feeds van sportevenementen en grotere zaken welke Europeese impact hebben tegenwoordig alleen nog maar via de EBU kanalen op 7 graden Oost verzonden. Deze zijn voor de huidige DVB ontvangers niet te decoderen omdat een andere MPEG 2 standaard wordt gebruikt namelijk het 4:2:2 systeem welke alleen in proffesionele ontvangers ingebouwd zitten.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...