Ga naar inhoud


Hardeschijf overzetten in computer


Xevor

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik heb een Topfield 4000 PVR receiver, maar helaas heb ik geen USB en dus is het niet mogelijk om mijn opgenomen bestanden overzetten naar de computer.

 

Een andere oplossing is dacht ik om de hardeschijf eruit halen en in de computer plaatsen en de bestanden daar dan kopieren. Ik ben alleen bang dat die daarna geformatteerd moet worden ofzo. Dus ik wilde weten of dit wel kan en of er verder niks mee gebeurt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schoef je TF open, van binnen ziet hij er zo uit.

 

De kabel van de TF harddisk los maken, en een (lange 80-aderige) IDE kabel van je moederbord naar de TF leiden. Zet de TF aan (zodat de HD gevoed wordt), en start je PC. De disk wordt gezien, maar laat hem niet formatteren.

 

Met een programma als TFGET kun je direct en vrij makkelijk de films eraf trekken. Dat levert je een VOB file (als je daarvoor kiest) die de meeste MPEG2 programma's op je PC (Media Player bijvoorbeeld) wel herkennen. Een VOB file onder 2GB kun je vaak zondermeer op een DVD afspelen (gewoon op een DVD branden als data).

 

Dit is ook een mooi moment om even je settings via een seriele kabel te backuppen, je PC en je TF staan nu toch mooi langs elkaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start hem eens vanaf een command prompt, dan zet hij de handleiding op het scherm.

 

Als dat te moeilijk is, maak dan een shortcut voor 'TFGET' en voeg "vod" (zonder aanhalingstekens) toe aan de commandline. Dan extract hij VOD bestandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...