Ga naar inhoud

dreambox 7020 komt vaak niet online

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dreambox 7020 in combinatie met een linksys adslmodem wag54g v2

Heel vaak als ik de dreambox opstart komt er geen netwerkwerkbinding...... ik moet dan een paar keer de dreambox opnieuw opstarten.

Is dit de netwerk bug of werkt deze combinatie slecht?

Wat mij ook opvalt is dat als ik een opgenomen programma van de hardisk kijk , dat na verloop van tijd de verbinding met de linksys verdwenen is....ik moet dan weer herstarten om een netwerkverbinding te krijgen.

Meer mensen met dit probleem?

Geplaatst:

Ik heb ook een dreambox 7020 in combinatie met een Zyxel Prestige 650 modem Router.

Ook heel vaak als ik de dreambox opstart komt er geen netwerkwerkbinding..... ik moet dan de dreambox regelmatig opnieuw opstarten.

Is dit ook de netwerk bug of een defect in de Dreambox zelf??

grtz,

Jaxc

Geplaatst:

Hoe hebben jullie verder het netwerk opgebouwd? Is de 7020 wireless of wired verbonden?

Ik heb nl. ook netwerkproblemen gehad, maar het lag niet aan de dreambox.

Groet, HTip

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Geplaatst:

Ik heb de dreambox wired verbonden..... wireless werkt niet.... altans niet de 54g variant.

Ben inmiddels wat verder en conclusie is dat de drambox 7020 goed is en de linksys wag54g v2 ook..... maar dat ze slecht met elkaar samenwerken zo nu en dan.

Heb een vreemde oplossing gevonden voor het probleem en dat is :

Ik had nog een oude router liggen van het merk e-tech...... die heb ik als switch geconfigureerd en aangesloten op mijn linksys wag54g en de dreambox aangesloten op de e-tech router.

Alle problemen zijn daarmee opgelost.

Tig keren herstart van alle drie in willekeurige volgorde......100% keer een goede netwerkverbinding en die ook niet tussentijds wegvalt.

Het is niet de meest iedeale oplossing want ik heb niet voor niets een adslmodem/router in 1.

Ik ben dus benieuwd wie het wel goed werkend heeft met een adslmodem/router in combinatie met dreambox 7020.... het merk en voor 100% een netwerkverbinding.

Overigens had ik dit probleem niet met een dreambox 500s.....lijkt erop dat er in dreamboxen verschillende netwerkkaarten gebruikt worden

Geplaatst:

Hoi,

Ik had dit probleem ook met de laaste nieuwe img van dm.

Totaal geen netwerk.

Diverse routers en switches getest maar dat werkte ook niet echt.

Wat bleek ik had er een Joker Ci inzitten, deze eruit gehaald en ik had weer een netwerk, moet je maar net achter komen toch.

Alleen snap ik even niet wat een CI met het netwerk te maken heeft.

Maar goed de info leerde mijn dat dit probleem bekend was bij DM.

En ook dit zou opgelost worden.

Suc6 Ron

Geplaatst:

Bij mij was het met iedere image..... al tijdens het eerste bootproces was er geen netwerk of netwerklampje op de modem ging aan en uit...bleef ie branden dan was ie bij de volledige opstart goed......aan en uit tijdens het booten, betekend geen netwerk......herstart is dan noodzakelijk.

Geplaatst:

Er zijn problemen met het netwerk van sommige 7020 modellen. Het is een hele klus om het allemaal te lezen (zelfs een beetje technisch), maar je kunt hier veel erover vinden.

Zelf heb ik geen problemen (meer) met de netwerkverbinding. Ik heb een Belkin Pre-N wireless router en PCMCIA kaart, die ik wired heb verbonden met de 7020. Ik had een probleem met de ACK (acknowledge), vooral met down- of uploaden van grote bestanden (images, streams, e.d.). Advies van Belkin was voor videostreams deze op Burst in te stellen (betekent dat pas na een groot aantal packets een terugmelding aan de router wordt gegeven). Toen ik deze op Immediate (terugmelding na ontvangst van elk packet) was probleem verholpen en sindsdien geen instabiliteit meer in de netwerkverbinding gehad.

Groet, HTip

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Geplaatst:

Ik heb een 7020 verbonden via een wireless bridge (Linksys WET54G) deze maakt wireless verbinding met mijn WAG54G ADSL modem. Ik heb een vast ip adres op de DB ingesteld en ik moet zeggen dat ik nog geen problemen mee heb gehad. Na alle verhalen over al dan niet werkende USB sticks ed heb ik voor deze oplossing gekozen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen