Gast Geplaatst: 16 september 2005 Geplaatst: 16 september 2005 Ik ben zelf in het bezit van 3 9500 nokia's. Nu ben ik wel eens wat aan het proberen met diverse firmware, maar is het niet beter om oude firmware uit de box te halen alvorens er nieuwe in te stoppen?? Alles werkt nu wel, alleen heb ik wel eens kleine foutjes (hapering in beeld, soms is het geluid weg, langzaam over zappen). Ik heb zelf een bdm interface gemaakt, dus daarmee kun je mooi die oude firmware verwijderen, maar is dit ook niet via serieel mogelijk?? zo ja welk programma? ik draai onder software dvb2k beta 8 NL. Wie weet dit toevallig?? quad lnb, triax78cm, 3x dvb9500 (dvb2k beta8 NL)---------lamzak---------
metropar Geplaatst: 16 september 2005 Geplaatst: 16 september 2005 nee het verwijderen van de firmware ,bootloader,eeprom lege gaat alleen met een bdm interface i.c.m. bdp115 of transx gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
lock Geplaatst: 16 september 2005 Geplaatst: 16 september 2005 Het is niet nodig om eerst de oude FW te verwijderen. Serieel kan je met Nokia Serial Download Server nieuwe software in de MM zetten, m.b.v. een Nulmodemkabel. "That's another fine mess you've got me into"
Gast Geplaatst: 16 september 2005 Geplaatst: 16 september 2005 ok bedankt zover alweer wat wijzer. vraagb ik mij ook af: heb wel eens gezien dat iemand zijn menu kleuren e.d. veranderd had, niet via menu in ontvanger maar via een programma op de pc. nu ben ik al heel wat aan het downloaden gegaan, diverse programma's maar klopt het dat dit alleen via de scsi mogelijk is? Ben overigens nog altijd ZEER tevreden met de nokia's alleen zappen ze wat traag. kan dit komen door de dvb2k versie? ik heb zelf een normale astra 1 opstelling, dus mijn software hoeft in die zin niet zo uitgebreid te zijn. Groeten Lamzaksatzap
metropar Geplaatst: 16 september 2005 Geplaatst: 16 september 2005 ja verandere van kleuren etc via scsi wat betreft het zappen jamal,noman ,en solosammy software zappen stuk sneller dan wat jij momenteel draaid zijn alleen grafisch minder mooi uitgevoerd en hebben ook geen last van de geluids bug (geluid enkele seconde later dan beeld soms wel halve minuut) gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 Ben nu wat aan het proberen met Jamal 2003/noman e.d. maar tot nu toe blijkt inderdaad dat op het zappen en andere kleine schoonheids foutjes na de beta8 versie wel de beste/mooiste is. Weet je toevallig of deze software ooit nog verder is uitgewerkt dan de beta versie? Kan daar althans geen verdere versies van vinden, zelfs de beta8 NL versie kom ik niet zo snel meer tegen op het internet. greetings quad lnb, triax78cm, 3x dvb9500 (dvb2k beta8 NL)---------lamzak---------
metropar Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 beta8 was de laatste officeele versie van uli de rest zoals noman,jamal,dvbk etc zijn allemaal gebaseerd op versie van uli zowel op versie van dvb 98 als op dvb 2000 wat betreft beta8 wat grafisch betreft zeker de beste maar wat mogelijkheden betreft zijn er betere uitvoeringen gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 Welke uitvoeringen van de dvb soft zijn er volgens jou beter dan, en met welke uitbreidingen qua mogelijkheden daarin?? Voor mij misschien ook niet interressant aangezien ik thuis een simpele astra 1 opstelling heb. Even wat anders; ben net aan het klooien met de software, dream 5.1 even geprobeerd (niet echt uitgebreid), daarna weer een dvb variant (noman) maar nu wil ik de settings weer inlezen (dvb edit), maar werkt niet. Melding: media master didn't respond on serial. alles zit goed, dvb2k beta8 NL weer geladen (via serial download 1.1), ook nu geen reactie meer met dvb edit. Zekerheids halve met een laptop geprobeerd, ook hier geen reactie meer mee!! serieel uploaden gaat ook niet, zelfde melding. HELP!!!
metropar Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 noman en jamal en dvbk zijn wat mij betreft beter dan beta8 wat betreft zap snelheid ,geluid geen bug, zeker als je met aangepaste cam werkt is zelfs seca2 mogelijk in dvbk lees maar eens topic hier boven wanissa/solosammy wat je andere probleem betreft staat de baudrate van je pc en van de box wel het zelfde heb hier de beste ervarng met 38.400 deze moeten wel gelijk staan gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Gast Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 sowieso bedankt voor de info, alweer wat wijzer aan het worden, zit stom genoeg al ruim anderhalf jaar ZEER SLOOM te zappen. Dvb edit probleem inmiddels toch ook nog opgelost; gewoon com settings op de nokia weer goed ingesteld. wel raar overigens: nooit een instelling daarvoor hoeven veranderen voorheen, nu na andere soft erin te hebben gehad wel. Vind em trouwens lekker werken op de NoOneManIt (versie 1.2, dvb2000 1.82). Tot nu toe mis ik ook niets wat voor mij van belang is zo te zien. quad lnb, triax78cm, 3x dvb9500 (dvb2k beta8 NL)---------lamzak---------
Gast Geplaatst: 18 september 2005 Geplaatst: 18 september 2005 dvbk?? weet eventjes niet welke je daar nu mee bedoeld (misschien dat je een link hebt om te downloaden??) Seca2 voorlopig nog even niet interressant voor mij, heb 3x irdeto 2 kaart sinds paar maandjes. echte pluspunten heeft seca voor mij nog niet (beeld/geluid kwaliteit toch ook nagenoeg gelijk?) behalve de paar ectra basis-pakket zenders dan. heb wel hele lappen tekst al gelezen over de projecten, maar nog iets te technisch voor mij. zodra het nodig zal worden ga ik mij er wel in verdiepen.
Unetwork Geplaatst: 19 september 2005 Geplaatst: 19 september 2005 Lees je wel goed? Citaat: noman en jamal en dvbk zijn wat mij betreft beter dan beta8 wat betreft zap snelheid ,geluid geen bug, zeker als je met aangepaste cam werkt is zelfs seca2 mogelijk in dvbk lees maar eens topic hier boven wanissa/solosammy Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 19 september 2005 Geplaatst: 19 september 2005 Jawel wel goed gelezen; Noman en Jamal in de ontvanger gehad, maar weet gewoon even niet waar deze dvbk voor staat. dvb2k bv staat toch voor dvb2000 (2000=2k). Dus dvbk is voornamelijk voor Seca in de box??
Unetwork Geplaatst: 19 september 2005 Geplaatst: 19 september 2005 Er staat toch duidelijk aan het begin van het nokia forum een heel topic over?? HIER DUS! Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 20 september 2005 Geplaatst: 20 september 2005 Je hebt helemaal gelijk, ik had dat over het hoofd gezien. Had de zoek-functie er ook niet op toegepast, mijn fout. Overigens erg toffe site zo, Zowel leek als gevorderde kunnen hier terecht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen