Ga naar inhoud


Telefonisch soms onbereikbaar.


EmQu

Aanbevolen berichten

Sinds een week ben ik soms ineens niet bereikbaar op mijn vaste toestel. Als iemand mij belt dan gaat hij 1 keer half over, dan volgt er gekraak en springt hij in gesprek. Als je dan nog een keer belt dan gaat hij weer gewoon over en werkt alles weer. Ik heb dit getest door mezelf te bellen en inderdaad. Het gekke is dat er geen touw aan vast te knopen is. Ik heb mezelf zo'n 50 keer gebeld achter elkaar en van die 50 keer is het dan zo'n 2 á 3 keer dat ik bovengenoemd probleem heb.

 

Kan dit te maken hebben met Tele 2? Kan het zijn dat je dan ineens op een ander netwerk komt ofzo? Wie heeft er ervaring met dit probleem? Ik heb alle kabels en verbindingen in het huis inmiddels vervangen dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zal niet te maken hebben met Tele2, als je die gebruikt dan geld dat alleen voor uitgaande gesprekken. Kan dus wel zijn als zoiets niet alleen gebeurt als jij jezelf belt (ISDN?) maar ook als het bij anderen is. Anders moet je toch echt bij KPN zijn, maar ik zou wel ff checken of het niet toevallig aan je bekabeling ligt (los contactje bijvoorbeeld).

 

Citaat:
mijn ervaringen met tele 2 zijn nog beroerder,lokaal gesprek werd interlokaal,gelijk gedumpt.

 

Dat is al wel heel lang geleden, maar toen raadden de alternatieve aanbieders ook gewoon aan om lokaal via KPN te bellen omdat het anders duurder was..

 

Ik heb Tele2 weggedaan om hele andere redenen: Spookrekeningen en het afsluiten van een lijn terwijl ik zeker weten helemaal geen achterstand had.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen als ik mezelf bel. Ik heb mijn nummer maar eens gebeld omdat ik van diverse mensen te horen kreeg dat ik onbereikbaar was, constant in gesprek enzo. Dus het is echt alleen maar bij inkomende gesprekken. Maar ook weer niet bij allemaal. Gekmakend is het.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet jou telefoon installatie er thuis uit? Meerdere toestellen, of extra bellen. Is het maar één toestel, probeer dan es een ander toestel (of probeer het es zonder toestel)

 

Als er namelijk "iets" teveel stroom trekt, dan krijg je deze "problemen".

 

succes [i[Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere toestellen, maar ook die heb ik allemaal op 1 na al een keer uitgeschakeld. Ik heb het zonder geprobeerd. Steeds weer die gekke storing. Ik heb zojuist een andere kabel getrokken voor nood. En volgens mij... keep my fingers crossed... kan dat het wel zijn. Ik vermoed dat mijn kabel onder de vloer een sluiting geeft. Ik kijk het even aan met mijn "nieuwe" noodkabel. Misschien moet ik een nieuwe kabel trekken onder de vloer.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook nog kan proberen: de draden direct op het "isra" (invoer KPN) punt los te koppelen (wel beide draden). Mocht het dan nog niet goed zijn, dan weet je iig dat het "probleem" niet bij jou in huis ligt.

 

Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat het de kabel is. Die hangt onder de vloer en daar is het erg vochtig. Ik heb als nood nu een nieuwe kabel vanaf de (nieuwe)splitter getrokken die dwars door het huis loopt naar een telefoon en heb mezelf een keer of 40 mobiel gebeld en volgens mij is het nu over. Dus ik denk dat de oude kabel aan vervanging toe is en dat het dus helemaal los staat van tele 2 of van mijn telefoon. Ik houd jullie op de hoogte.

 

In ieder geval bedankt voor het meedenken... is weer eens wat anders dan satelliet troubles he, is ook weleens fijn.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, Merde heeft gelijk. Ik heb soortgelijke, niet te lokalizeren problemen gehad en het bleek inderdaad de splitter te zijn.

Door overspanning ivm met bliksem inslag of elektrische ontladingen schijnt dit onderdeel gevoelig te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Inderdaad, Merde heeft gelijk. Ik heb soortgelijke, niet te lokalizeren problemen gehad en het bleek inderdaad de splitter te zijn.
Door overspanning ivm met bliksem inslag of elektrische ontladingen schijnt dit onderdeel gevoelig te zijn.


Ik heb daarom ook mijn splitter vervangen verleden week. Ik had zelfs helemaal geen signaal meer. Ik vermoed dat de kabel on de vloer echt kortsluiting maakt. Ik heb sinds mijn nieuwe kabel volgens mij geen last meer gehad. Dus ik kijk het nog even een klein weekje aan. Ik houd jullie op de hoogte.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...