Ga naar inhoud


DM 7020 netwerk settings en bios?


ftjl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

binnenkort zal er ADSL in onze buurt mogelijk zijn. Vooruitlopend op dit gebeuren alvast een DM7020 aangeschaft met Gemini2.20 image erop en een 200GB interne hardisk. Om een beetje te stoeien met dit apparaat en met het opzetten van een lokaal netwerk (compleet nieuw voor mij) heb ik 'm direct aangesloten op mijn PC ethernet aansluiting met een cross-over netwerkkabel. Op de PC draait winXP-Prof.

 

Nu beginnen de problemen en rijsen de vragen:

IP -adres toewijzing over DHCP werkt niet, vandaar een statisch IP-adres gekozen op zowel PC als Dreambox. Nu lukt het wel om verbinding te maken, maar de verbinding is erg slecht. Uploaden met FTP wil niet (time-outs). Pingen geeft aan dat er veel package loss is, en geregeld een time-out. Snelheid op de PC-ethernet aansluiting teruggebracht naar 10 Mb full Duplex. Nu krijg ik wel een stabiele verbinding, maar met lage snelheid (uploaden naar dreambox met 40 kB/s). Dit is natuurlijk niet wat ik wil. Alle andere instellingen op de ethernet aansluiting geven problemen.

 

Nu wilde ik graag de bios instellingen op de Dreambox controleren (via stop modus en een telnet "IP dreambox" sessie), maar dit lukt niet. Na de Dreambox in *stop* modus te hebben gebracht, verschijnt -dhcp- op het display van de 7020. Zoals al gezegd werkt de IP toewijzing over DHCP niet. Hoe kom ik nu in mijn bios? Als je in *stop* modus geen contact kunt maken met de dreambox, is het dan wel mogelijk om een nieuwe image erin te zetten (via bv DreamUp + cross-over netwerkkabel en 0-modem kabel RS232).

 

Wat kan ik nog proberen of zie ik over het hoofd?

 

Een andere vraag nog: is er ergens een lijstje met telnet commando's met bijbehorende uitleg?

 

bvd

 

ftjl

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Nu lukt het wel om verbinding te maken, maar de verbinding is erg slecht. Uploaden met FTP wil niet (time-outs). Pingen geeft aan dat er veel package loss is, en geregeld een time-out. Snelheid op de PC-ethernet aansluiting teruggebracht naar 10 Mb full Duplex. Nu krijg ik wel een stabiele verbinding, maar met lage snelheid (uploaden naar dreambox met 40 kB/s). Dit is natuurlijk niet wat ik wil.

 

Je staat in ieder geval niet alleen. Er zijn nog 5 mensen meer in Nederland die dit probleem hebben. Je bent dus de zesde. Waarschijnlijk ligt het aan je kabel of het netwerkkaartje in je PC is niet goed....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...