Ga naar inhoud


delen van coax kabel


jefken

Aanbevolen berichten


Citaat:
Ik hoop dat je de bestaande coax er eerst uitgetrokken hebt, en dan met een trekveer 2 coaxen hebt proberen in te trekken. Anders is het inderdaad hopeloos.


en genoeg afwasmiddel gebruikt hebt, dan glijd de kabel er makkelijker doorheen.

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Francis,

 

Ik heb inderdaad je goede raad niet opgevolgd, ik durfde het echter niet aan om de bestaande er uit te trekken, ik dacht zo beter één dan "geen twee erin". bedankt voor je goede raad, ik heb echter voor een andere optie gekozen, en heb verkeerd gegokt. sorry,... ik zal in het vervolg maar beter luisteren zeker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben dan toch benieuwd hoe je je die oplossing voorsteld.

Op de pagina vind ik helemaal onderaan een 12V switch. Daarmee kun je bij de schotels wel prima omschakelen van de ene naar de andere schotel, maar hoe je daar 2 ontvangers aan wilt kopelen is mij niet duidelijk.

Twee ontvangers met elk een eigen schotel gelijktijdig over één coax kabel laten werken is echt niet mogelijk of je moet er hele dure apparatuur tussen zetten.

 

Buiten de problemen die het zal geven als je het ontvangen signaal van twee LNB's mengt en over één coax laat lopen gaat het helemaal fout met de besturing van de LNB's.

 

Een lnb wordt vanuit de ontvanger in één van de vier mogelijke ontvangst toestanden gezet.

Deze toestanden zijn, ontvangst horizontaal in de onderband, verticaal in de onderband, horizontaal in de bovenband en verticaal in de bovenband.

De omschakeling van verticaal naar horizontaal wordt gedaan door de voedingspanning voor de LNB, die ook over de coax loopt, te wijzigen. 13V voor verticaal en 19V voor horizontaal.

De omschakeling van de onderband naar de bovenband wordt gedaan door een 22KHz signaal mee te sturen over de coax. Geen 22KHz is onderband, 22KHz is bovenband.

De signalen voor DiSEqC switches en motoren wordt ook met een 22KHz signaal gedaan, maar daanvoor wordt het signaal in een bepaald ritme aan en uitgezet zodat er een soort telegram ontstaat dat door de switch of de motor gedecodeerd kan worden.

Gelijktijdig 13V voor de ene lnb en 19V voor de andere lnb gaat niet. Verder zal de 22KHz toon bedoeld voor één lnb de andere ook in de bovenband schakelen en de telegrammen voor de switch of motor maskeren zodat die niet aangestuurd kunnen worden.

Nu is er natuurlijk een manier te bedenken om die kommando's op een andere manier over de kabel te sturen en dan bij de schotel weer om te zetten in de signalen waar de LNB en DiSEqC apparatuur mee overweg kan, maar voor zover deze bestaat hangt daar zeker een prijskaartje aan. Binnen het bestaande DiSEqC protocol is die mogelijkheid er niet.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een glijmiddel van 3m welke speciaal is gemaakt om kabels/draden te trekken.Zo heb ik vorig jaar eens lopen kloten om een utp kabel door een 16mm tyleen buis van 40 mtr. te trekken.Eerst een metseldraadje met een paar knopen aan het eind met behulp van een stofzuiger er doorheen gezogen,toen aan het draadje een electradraad geknoopt en deze erdoor getrokken en vervolgens met die electradraad de utp kabel getrokken.Eerst wilde dat trekken van die utp kabel slecht totdat ik deze in ging smeren met dat goedje van 3m toen ging het als een speer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...