Ga naar inhoud


Ontvangst mogelijkheden Philips 42PF9966/10


Crazypat

Aanbevolen berichten

Wij zijn van plan om dit toestel te gaan kopen maar nu heb ik er een paar vraagjes over voor de techneuten onder ons.

Aangezien wij van plan zijn om over 1 a 1.5 jaar te gaan emigreren naar het zonnige mexico zijn mijn vragen eigenlijk: wat betreft de spanning hoeft mijn inziens dit toestel geen problemen op te leveren want ik heb diverse plasma's van philips in de winkel zien staan met 110-230 volt 50/60 Hz aangezien in mexico 115V/60 Hz is weet alleen nog niet zeker of dit toestel dat ook aan kan.

Volgend probleem is de tuner die pal en secam kan ontvangen en zal hoogst waarschijnlijk pal B/G zijn ??? en aangezien in mexico via kabel NTSC M een standaard is levert dit een probleem op volgens mij.

Kan ik dan terzijner tijd een andere tuner in (laten) zetten en indien ja wat zijn de kosten van zo'n tuner dan ongeveer?

En zijn er nog meer punten waar ik nog op moet letten om dit toestel wel of niet aan te schaffen?

Mijn dank is zeer groot voor alle eventuelle tips en reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Maar indien je tuner in je tv defect is kan je toch ook een nieuwe laten installeren en dan kan het er toch een zijn voor een ander systeem of denk ik nu te simpel en ik ben ook benieuwd wat zo'n nieuwe tuner dan wel mag kosten.


Het gaat niet zozeer om de tuner, maar meer over de berekening van de frequenties door de processor. Ook de bandbreedte bij NTSC en geluidafstand is dan anders.
Als je de 9966 echt wilt aanschaffen, dan kun je t.z.t...een externe NTSC DVD-R tuner aansluiten, dan is dit wel mogelijk.

Dus zomaar ombouwen gaat echt niet, dus prijzen van tuners etc. zijn niet relevant.

Snurker (media research)

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens die site wel ja maar als je op philips site zelf kijk staat er bij specificaties:

Tuner/ontvangst/transmissie

Tunerbereik. : Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF

Televisiesysteem : PAL, SECAM

Video afspelen : NTSC, PAL, SECAM

Antenne-ingang : 75 ohm coaxiaal (IEC75)

Dus lijkt het volgens mij dat je niet NTSC via de antenne ingang kan ontvangen of heb ik het mis????

Weet iemand ook of alle philips plasma's 110-230V 50/60 Hz zijn??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...