Gast Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Ervaren met satellietontvangers, voel ik me toch weer beginneling met een Dreambox (DM7020s). Ik heb hier 4 vaste schotels met een DiSEqC-switch, die ik wil combineren met: - ofwel mijn rotor geschikt voor Usals (1.3) - ofwel mijn actuator (24/36v) - ik heb een SuperJack V-box II met afstandsbediening, waardoor ook autonome positionering van de actuator mogelijk is. Welke combinatie is mogelijk en kan dit via het menu of moet ik met een editor werken? Is er ook een gratis editor voor de DM-7020? Lapke
Bigfoot Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Dreamboxedit is een goede editor. Als je motorsturing wilt zet je de motor op de eerste diseqc aansluiting, of je gebruikt de 12V switch
Gast Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 Dank je. Begrijp ik goed dat ik zowel de switch (D 1.0) als de usals aansturing (D 1.3) samen kan gebruiken? Dit is een meevaller. Lapke
Gast Geplaatst: 16 oktober 2005 Geplaatst: 16 oktober 2005 Het instellen van de DM-7020 voor gezamelijk gebruik van een DiSEqC-switch 1/4 met een DiSEqC-rotor (met usals D 1.3) lukt mijn niet ondanks 0/12V gebruik. Eens in menu "afwijkende configuratie" kan ik de rotor niet meer inschakelen. Kan dit eigenlijk wel? Lapke
Gast Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 Ik ben zover dat ik 4 satellieten kan gebruiken met DiSEqC 1.0 switch met 0 V en dan met geen DiSEqC en 12V de overige. Immers zodra ik DiSEqC 1.2 of 1.3 inschakel worden ALLE satellieten draaibaar. Met een extra V-Box-II kan ik dan de draaibare schotel extern roteren. Het is maar een halve oplossing, maar ik veronderstel dan er geen betere is, of toch? Lapke
Vogelaar Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 Heb hier in het menu afwijkende configuratie 10 Lnb's met een satcon 10/1 switch en een diseqc motor draaien.Die satcon 10/1 switch en de diseqc motor zitten achter een 0/12 volt switch.Als ik een sateliet kies die op de satcon zit gaat er ook 12 volt naar de 0/12 volt switch .Kies ik een sateliet die op de motor zit blijft de 0/12 volt switch op 0 volt, waardoor de motor naar alle satelieten draait die niet op de satcon zit. De instellingen voor de satcon zijn de zelfde als de lijst die Henksat had gemaakt(zie bijlage) De motor instelling voor al de overige satelieten is van allemaal de Lnb op o de Diseqc modus op Version 1.2 en de Diseqc parameter op A/A De rest op geen of uit. Dit zapt en draait perfect. 999822-ConfiguratieHenksat.doc VU+Ultimo4K, VU+Duo4KSE, DM8000HD, DM800HDse, met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli.
Gast Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 Alvast bedankt voor het antwoord. Ik gebruik de 0/12V switch zoals u, evenwel andersom. Die 10/1 switch met DiSEqC 1.1 verschilt met mijn 4/1 switch met DiSEqC 1.0, maar ik denk niet dat dit het verschil kan maken. Ik zal de combinatie nog eens opnieuw proberen. Ik ben zo'n opstelling gewend met Echostar 7000, maar daar kun je met dit met een editor bij de eigenschappen per satelliet instellen (via gedefinieerde LNB-types). Lapke
Gast Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Ik heb uw instellingen gevolgd met succes. Nogmaals dank Lapke
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen