Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Reeds heb ik met mijn x-sat 410 geprobeerd een diseq motor aan te sturen, waaraan een 88cm schotel hangt. Bij ingeven van deze motor aan de ontvanger zoek ik diverse

satallieten op en scan deze in. Echter blijf ik problemen houden met de fijn afstelling van de motor vb: als deze op astra 19.2 staat kan deze nog iets beter uitgericht worden, als ik dit met fijn astelling doe wordt de ontvangst beter, dan sla ik deze positie op, en als ik het menu verlaat na het opslaan geeft de decoder de moter opdracht weer op zijn oude positie te gaan staan. Gevolg uitval bij regen.

Is er iemand die dit probleem bekend voor komt, en mij kan adviseren.

Geplaatst:

Ik werk alleen met vast opstellingen, dus ik kan je jammer genoeg niet helpen. Ben je er echter zeker van dat je de opstelling inderdaad opslaat en niet gewoon het menu verlaat ?

Hopelijk krijg je positieve antwoorden, want sinds het xsat forum gesloten is zullen er minder snel mensen naar kijken.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

Citaat:
Ben je er echter zeker van dat je de opstelling inderdaad opslaat en niet gewoon het menu verlaat ?

Daar heeft Johan een punt.

Als je de schotel via fijnafstelling hebt ingesteld moet je nog eens op "ok" van je ab drukken.

Dan pas worden de instellingen opgeslagen.

[color:"red"] Dus eerst op ok van de ab drukken en dan pas het fijnafregelings menu verlaten met de exit knop.[/color]

Succes.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen