Ga naar inhoud


Hulp voor een beginner


Gast

Aanbevolen berichten

Woonachtig in Scandinavie wil ik graag NL TV zien.<BR>Ik heb een ( 2e hands)Pace DSR 600 echter zonder smartcard aangeschaft.<P>Wat heb ik nodig om een smartcard voor de NL zenders en zo mogelijk Canal + te maken<P>Dank voor de hulp<P>LJP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


zonder naar jouw specifieke ontvanger te kijken (want ik weet o.a. niet wat voor type dat is - of het een C+mediaHighway doosje is, of een digitale met ingewoude Irdeto, of een digitale met CI interface..) kan ik 7 verschillende opties bedenken:<P>(1) Irdeto MOSC (Manufacturer's Original Smart card) vinden en omprogrammeren. Dit is te doen met een phoenix programmer en een stuk software zoals CardMaster. Het is niet meer mogelijk om zo'n kaart officeel van C+ te kopen.<BR> <BR>(2) Seca MOSC van C+ kopen - en abo betalen. Het is nog niet mogelijk om deze kaarten om te programmeren - dus je kunt het alleen maar via de officiele abos regelen<BR> <BR>(3)Goldwafer of MMII-Printkaart (losse chips) kopen, en laden met de Irdeto software+keys. Hiervoor heb je een zogenaamde Ludipipo programmer nodig (een DL20, of equivalent) en een phoenix die op 3,5mhz draait - soms zitten beide opties in een stuk hardware zoals de VP-2 van Willen Kloosterhuis uit Ede.<P>(4)Goldwafer of MMII-Printkaart kopen, en laden met de Seca software+keys.<P>(5) Irdeto CI CAM kopen en omprogrammeren in een FreeCAM, waardoor je niet eens een smartcard nodig hebt. Dit is niet mogelijk met een Seca CI module. <BR> <BR>(6) Season interface kopen (stuk hardware die je in je ontvanger sleuf ipv smartcard stopt, en dan aan je PC via seriele kabel verbind). Dan draai je op je PC een programma zoals Voyager die Irdeto en ook Seca kan emuleren.<BR> <BR>(7) (alleen voor Nokia Mediamasters) DVB2000 laden met de ingebouwde Irdeto emulator (waardoor je dus weer geen smartcard nodig hebt).<BR> <BR>er...<BR>zijn er nog meer opties, dames en heren?<P>2old<BR> <P>(3) <P>------------------<BR><p>[This message has been edited by 2old4this (edited 09 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by 2old4this:<BR> <BR>(7) (alleen voor Nokia Mediamasters) DVB2000 laden met de ingebouwde Irdeto emulator (waardoor je dus weer geen smartcard nodig hebt).<P>[/b]<HR></BLOCKQUOTE><P>Deze optie lijkt mij erg handig heb je meer<BR>info hierover en dit werkend gezien?<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

...niet personelijk gezien maar het is er wel.<BR>Files te downloaden o.a. bij MasterCRD. Wel is er een klein h/w mod nodig kennelijk.<BR> <BR>2old<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

een pic kaart en programmer kopen is de beste oplossing en de goedkoopste, en alls hij vragen heeft weet hij ook het adres al ;-)<P>suc6 LJp<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar komt nog bij dat de Pace 600 een Irdeto ontvanger is , de optie met goldcard of iets dergelijks lijkt me de mooiste oplossing daar je anders om de dag je kaart opnieuw kunt inschakelen.(voor C+ tenminste)<P>------------------<BR>Edited by Tech smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...