Ga naar inhoud


Problemen met Humax files


Gast

Aanbevolen berichten

erik,<P>eerst de main.hex in de 16f84, dan daarover heen de humax84.hex. Let op oscillator XT en de rest off. Dit zowel voor de beiden files.<BR>Dan de file humaxee.hex in de 24c16 en dan moet het werken.<P>succes Joop<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk niet dat ik het door elkaar haal, want de files werken dus wel in de CI!<P>En als ik ze door elkaar haal zouden ze daar volgens mij ook niet mee werken.<P>Ik probeer het nog een keer met het programma<BR>PICprogramm.<P>Groeten,<P><BR>Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je het een keer stap voor stap willen beschrijven inclusief de prigrammas die je hiervoor gebruikt?<P>Laten we er maar een keer van uit gaan dat ik echt blond ben!!<P>Bedoel je main.hex i.p.v Goldwafer.hex??<P>Alvast bedankt,<P>Erik.<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Erik,<BR>niet zo ongeduldig. Ik doe ook nog wel eens wat anders zoals werken.<P>Lege 16F84 op de voet van de programmer.<BR>De programmer is een JDM Programmer en het programma is icprog.exe.<BR>Laat nu de file main.hex, dit is ook de file die voor seca wordt gebruikt.<BR>Oscillator op XT, wachdog off, powerup time on, code protection off.<BR>Nu schrijven.<BR>Nu de file Humax84.hex laden en op de zelfde manier wegschrijven.<BR>Nu de pic 16F84 er af en op de kaart zetten.<BR>Nu de eeprom 24C16 op de programmer en het programma hier ook voor instellen.<BR>nu de file Humaxee.hex laden en zo weg schrijven.<BR>Eeprom er af en op de kaart zetten en dan moet het werken.<P>succes Joop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke even helpdeskje (like upc) spelen<BR>vraag 1 <BR>gebruik je wel de juiste files<BR>(de hex en bin file versie van martin voor de humax)<BR>vraag 2<BR>zo ja waarneer je ze op de kaart hebt gezet<BR>en een verify doet zegt de programmatuur dan <BR>ook O.K<BR>vraag 3<BR>als je hem nu in de humax stopt <BR>geeft hij dan iets aan zoiets al insert smartcard ?<BR>vraag 4 <BR>wat voor een kaart is het eigenlijk ?<BR>mm2 pickaart of een goldwafer<P>is het een mm2 ?<BR>dan de volgende vraag<BR>zelfbouw of gekocht <P>is het zelfbouw . zijn de hoekjes aan de voorzijde goed afgewerkt ( rond )<BR>zoniet even bij werken todat ze net zo mooi rond zijn als bij een orginele kaart<BR>( nagelvijltje van de vrouw ;-) )<P>vraag 5<P>doet de kaart het in de ci modul wel?<BR>en heb je dan direct beeld op c+<P>zo ja dan is de kaart dus toch goed geprogrameerd . maar moet nog wel even het<BR>hele update rondje doen. vergeet niet dat de files niet van vandaag zijn en dus nog even moeten worden bijgewerkt.. en dat kan dus soms even duren. gewoon op de betreffende prov gaan staan . even de kaart eruit <BR>wachten tot dat de ontvanger om een kaart vraagt (even naar ander kanaal schakelen help wel eens) dan de kaart er weer in . en wachten.kan soms wel 40 min duren ...<BR>maar ja als je al zolang bezig bent ...........<P>gr djazzy<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Djazzie :<P>1 Wel de juiste files gedownload van <BR> satt4all.<P>2 Verify gaat goed, ook met winphoenix<P>3 Klopt hij vraagt dan om een smartcard<P>4 Het is een orginele goldwafer.<P>5 Werkt dus wel CI ook direct beeld zowel <BR> met PW als C+!!(dit snap ik dus niet)<P>De embedded blijft dus om een kaart vragen, bij C+ zegt hij steeds dat er een kaart inmoet(blauw scherm over normaal beeld)maar dus wel beeld en bij Pw en verder geen beeld Hummer zegt dat de kanalen gescrambeld zijn.<P>Heb de Hummer al 24 uur aan laten staan na hem gereset te hebben op de desbetrefende kanalen echter geen resultaat.!!<P>HELP!?<BR><p>[This message has been edited by Activate (edited 27 April 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben bang dat je het dan echt in de humax moet zoeken. softversie ? b.v <BR>.dat hij het op de ci doet zegt genoeg.<BR>die file werkt wel .<P>kan je dus ook niet verder helpen <P>jammer .<P>gr djazzie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch nog even doorzeuren over dit onderwerp. Mijn probleem is het volgende:<BR>Ik heb alles gedaan zoals hierboven omschreven en heb gelijk beeld bij Canal+ en het nederlandse boeket. Bij het boeket Stream even niets en tjoep alles open incl. de PPV`s. Ik verder zappen, Teleplui niets, Hellas niets. Ik kom weer terug bij Stream ook niets meer. Of ik nu de kaart erin, eruit of op zijn kop erin doe, niets behalve Canal+ en het nederlandse boeket.<P>Dus de files "werken" wel, maar wat gaat er mis ? Heefd iemand misschien een tip(je) of aan gepaste, misschien betere files ?<P>p.huygens@planet.nl<P>afz. Ptje<P>------------------<BR>afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles nog 1x geprogd, Stream weer terug, Canal+ en Nederlands boeket nog steeds aanwezig en verder nog steeds niets.<P>Ideeen gevraagd.<P>------------------<BR>afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet wel op de zender gaan staan die geupdate moet worden dan pas de kaart er in<BR>bij d+ moet hij dan in een paar minuten werken bij hellas kan het tot een half uur duren voor hij zijn update krijgt <BR>blokker<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na ongeveer 1 1/2 uur op hellas, niets.<BR>Sterker nog ook geen Canal+ en Nederlands boeket meer. Het lijkt wel of dat de kaart crasht. Opnieuw in de progger en alles is weer zoals het was. Zijn er mensen die alle boeketten, behalve PW werkend hebben in de embedded irdeto.<P><P>------------------<BR>afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...