Ga naar inhoud


Goldwaferkaartje programmeren.


Aanbevolen berichten

Hoi vrienden,<BR>graag had ik van jullie een beetje (veel) hulp gekregen, daar ik 2 Goldwaferkaartjes besteld heb (zo van die volledig goudkleurige) en ik die nu zou willen leren programmeren.<BR>Eerst en vooral, welke programmer heb ik nodig? Of kan dit met de gewone programmer waarmee ik altijd al mijn crd'tjes op mijn vorige ACS1.2 kaartjes heb gezed, deze is wel voorzien van een 6Mhz crystal, moet ik dit dan eventueel vervangen door een 3.79545Mhz crystal?<BR>En dan ten tweede, is er of kan er iemand een fool-proof faq opstellen zodanig dat het totaal niet fout kan gaan en makkelijk door de beginner begrepen kan worden?<BR>En dan nog een derde vraagje, ik wou er eentje programmeren voor Irdeto en eentje voor Seca, welk zijn de verschillen voor de 2 programmeer toestanden?<BR>Verder moet ik jullie nog even zeggen dat ik tot hiertoe alle discussies over dit onderwerp goed gevolgd heb op het board, maar door de grote hoop aan informatie en de verschillende manieren en soorten kaarten zie ik niet echt het bos door de bomen niet meer, vandaar HEEELLLLPPP!!!<BR>En ook nog dit ik ben een totale leek op gebied van programmeren van pics en eeproms.<BR>Als jullie ook de juiste files noemen welke het kaartje auto-update maken ben ik jullie vreselijk dankbaar, de soft heb ik normaal allemaal hier op mijn HD.<BR>Bedankt allemaal,<BR>beste groeten <BR>Johnny.<p>[This message has been edited by JohnnyBee (edited 24 April 2000).]

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de volledige goudkleurige kaarten heb je in principe twee programmers nodig. Om de 16f84 te beschrijven de DL-20 en om de 24C16 te beschrijven een phoenix. Het kan ook met een specifieke programmer bijvoorbeeld de vp2 van ome Willem. Die kan namelijk via een schakelsysteem beiden beschrijven. Omdat je een goldwafercard gebruikt zou je ten allertijden om de 24C16 (eeprom) goed aan te spreken als eerste een loadfile in je 16f84 (pic) te stoppen. Daarvan zijn er velen...je kan bijv de multimac.hex, de loader.hex of de main.hex gebruiken. Dit doe je met de Dl-20 of de VP2 in 16f stand. Daarna als je een seca card wil programeren met het programma Piccard de eeprom file in de 24c16 programeren. Dit doe je dan weer met een phoenix op 3,57 Mhz of de VP2 op phoenix stand en op 3,57 Mhz stand. Let op als je een Irdetokaart wil maken gebruik je niet het programma Piccard maar Winphoenix (de procedure blijft wel hetzelfde). Als dit goed gedaan is dan weer de DL-20 of de VP2 op 16f stand gebruiken om de echte hexfile in de 16f84 te zetten. En als alles dan goed is gegaan moet je bewegende beelden via je goldwafercard op je tv kunnen toveren.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<P>Geldt dit bovenstaande ook voor het programmeren van zo'n goudkleurige kaart met het proramma twostone en een multiprog 2000?<P>Thanks voor de re.<P>Gr. Salu2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...