Ga naar inhoud


Goldwafer en IRDETO


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<P>Goedenavond allen , satwatchers , heb een vraagje.<BR>Ik heb onlangs een PHOENIX programmertje gekocht via het net Bij <A HREF="http://www.***geen-reclame***" TARGET=_blank>www.***geen-reclame***</A> , het is er ene met twee standen 3,57 en 6 MHZ.<BR>Nu , ik heb hier nog zo een goudkleurig goldwaffertje liggen , waarschijnlijk is dit een 16f84 met een 24lc16 . Heb al verschillende keren trachten te programmeren voor irdeto , maar dit nooit , steeds geeft de software error als ik de chip wil programmeren. Kan er iemand mij helpen , welk is de exacte werkwijze? Als ik hardware detectie doe vind mijn Pc de programmer , dus volgens mij ligt dit niet aan de programmer.<P>HHHHEEEEEELLLLLLPPPPPPP<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uit je verhaal denk ik aan twee mogelijkheden: 1. je hebt de programmer op 6 mhz staan en dat werkt niet met een goldwafer, of 2. en dat lijkt me het waar- schijnlijkste, er zit een verkeerd programmaatje in het pic gedeelte. In dat geval zul je het pic ic met een ander programmertje eerst moeten herprogrammeren met een loader file o.i.d. zodat je de Phoenix programmer weer verbinding met de 24lc16 kan maken. Waar je daarna de pic weer programmeert hangt af van het doel waarvoor je de kaart wilt gebruiken.<p>[This message has been edited by BenBem (edited 26 April 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de info , maar :<BR>De rode led brandt , dit betekent dat ik op 3,57MHZ bezig ben .<P>Ten tweede voor die 24lc16 , ik heb ook deze trachten te programmeren , dit lukt ook niet , dus wat je zegt kan waar zijn , hoe programmeer ik die loader.hex ? in 6MHZ of 3.57 MHz en met welke soft kan ik dit doen ?<P>Harry , blijkbaar vermeld ***geen-reclame*** dat deze programmer goed is voor digitale 6MHZ stand en voor MM2 cop kaartjes of beter gezegd om D2MAC te programmeren.<P>In alle geval bedankt voor de snelle antwoorden.<P><BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze vraag aan ***geen-reclame*** support gesteld , zij zeggen dat een pic nit geprogrammeerd kan worden want de programmer heeft geen VPP.<P>Wie weet wat dit is ? , Kan ik dit bijbouwen en hoe?<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens ;<P>Eindelijk is het me duidelijk geworden.<BR>Met de PHOENIX programmer van ***geen-reclame*** kan je geen PIC programmeren , daarvoor heb je een PIc programmer nodig.<BR>Vpp , is de programming voltage voor het programmeren van een pIC.<P>Sorry , voor al deze vragen , maar ik denk dat dit de bedoeling is van deze forum.<P>Dank u alemaal voor al de replies.<P><BR><p>[This message has been edited by Mickey (edited 29 April 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of haal bij een van de d2mac sites (via <A HREF="http://www.thoic.com)" TARGET=_blank>www.thoic.com)</A> even de Multimac 3.03 files, als je dan de MM303rb7.hex in de pic progt als loader kun je met Winphoenix de eeprom ook verifieren en uitlezen. De goldwaf.hex lijkt mij een MM2 file, en die ondersteunt de verificatie niet. <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch alleen mogelijk de 24c16 te proggen als de loader is geproggged in de in de 16f84? <BR>In elk geval werkt het allemaal perfect , ik heb de 16f84 geprogged met een ludipipo daarna de kaart in de phoenix en op 3,45 mHz de 24c16 geladen , daarna de 16f84 voorzien van irdeto soft , werkt als een speer. smile.gif <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...