Ga naar inhoud


Martin: timer?


Gast

Aanbevolen berichten

Hi Martin, <BR>over die timer: 0x50 betekent dat over 80 dagen? <BR>Ik las ergens over een offset byte in de eeprom, dat moet je dan zeker aanpassen..<BR>Komt "cardemu" ook van jou, dat lijkt op dezelfde manier te werken.... <BR>Laatste vraag: waarom geeft de "goldwafer" wel zijn gegevens aan de cam na een reset, maar niet aan bv. cardwizzard, je moet het serienummer etc apart inlezen. <BR>Oh ja, je kunt ook gewoon tekst inplaats van het ascii serienummer zetten dat ziet er lollig uit in het cam menu ;-)))) <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Kaartje,<P>Ja, 0x50 is 80 dagen, als die voorbij zijn moeten er in de eeprom een aantal referentie data opgefrist worden, en nee, cardemu is niet van mij.<P>Cardwizzard gebruikt een wat vreemd commando om de landencode te lezen (01 02 0b), ik ondersteun dat commando niet vanwege plaatsgebrek en omdat de cam hem nooit stuurt. CW leest ook nog de "write-protect" maar dat zie je niet in zn protocol venster (is een 01 04 commando), en dat nano ondersteun ik om dezelfde reden niet. Gevolg is dat CW "abgebrochen" geeft en niet meteen alle gegevens toont, maar pas als je op de knoppies van serienummer etc drukt.<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar staan die referenties dan? Je hebt 8 providers, de keys zijn duidelijk zichtbaar, voorin is waarschijnlijk de card file. Het zullen dus wel 16 bytes zijn (of heb je als maximum offset FF?). Het leuke is om ze zelf te veranderen smile.gif <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Offset 02C0, met de bytes omgedraaid. Zijn geen offsets maar referentiedatums, als ik me goed herinner de datums zoals de diverse providers die uitzonden op 2 maart. Volgorde gelijk als bij de keys.<P>Let op met Stream, die veranderen hun datum niet, is altijd 0034.<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, da's leuk! <BR>Dus als ik die aanpas kan ik ook de volgorde veranderen bijvoorbeeld!! Of een andere irdeto provider erinzetten (voorzover aanwezig). Bedankt! <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martin,<P>Waarom staat de 'timer' op 0x50?<BR>Voor zover ik het begrepen heb liggen de datum die het kortste bij elkaar liggen nog 0x7C uit elkaar.<BR>De maximum waarde voor de timer zou dus 0x7B zijn. Correct?<BR>Als je ten minste geen rekening houdt met Stream.<BR>Is het mogelijk van deze 0x50 -> 0x7B te zetten? Ik heb effe in je code zitten zoeken (Sorry!) maar kon hem niet zo dadelijk vinden.<P>Moet trouwens dringend eens je beruchte FF nano proberen! Hiermee wordt het wel echt makkelijk om alles aan te passen!<P>Cheers!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...