Gast Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Ik ben ook van plan om een arion te kopen maar heb een paar vragen. Hoe zit het met de cams , werkt dat allemaal perfect? dragon/mr/mrev . En canal digitaal kaart (update) gaat dat allemaal perfect met de cams die ik heb? Alvast bedankt voor het antwoord jongens . Snuggles
Gast Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Citaat: Moet je de bootloader ook vervangen,en kan dit ook met de stb tool? Wat zijn de verbeterngen? Bootloader is niet noodzakelijk om te vervangen als je geen problemen hebt.( is als service vrij gegeven volgens mij) Als je hem wilt vervangen kun je hem gewoon in de firmware map van de HD zetten (via USB) en de box opnieuw laten booten met de nieuwe loader. Voor de wijzigingen kun je het beste even op het Arionboard kijken in duitsland.
Gast Geplaatst: 6 december 2005 Geplaatst: 6 december 2005 Citaat: Daar ik in mijn nieuwe huis geheel op de sat wil overstappen heb ik meerdere ontvangers nodig in huis. Bij het zoeken naar geschikte sat ontv. stuite ik op het merk Arion. Nu leek de Arion AF9400PVR mij wel iets, zeker vanwege het multiroom aspect. Nu vroeg ik me af, omdat ik het merk niet ken of het wel een stabiel degelijk merk is? Heeft iemand ervaring met dit merk? Vergis ik mij nu of heeft de OP het hier over de nieuwe AF9400 PV2R (Met mogelijkheid om naar twee verschillende kanalen te kijken in bijvoorbeeld twee kamers), terwijl alle antwoorden lijken te refereren naar de 9300?
Gast Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Klopt. De 9400 is nog niet beschikbaar. Omdat de OP wilde weten of hij het merk Arion kan vertrouwen, wordt er gepraat over de voorganger, de 9300 (een actueel apparaat).
satcor64 Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Is er al wel iets bekend over een event. releasdatum van deze ontvanger ? Is misschien een leuk alternatief voor de waarschijnlijk nooit leverbare TF6500PVR
Gast Geplaatst: 7 december 2005 Geplaatst: 7 december 2005 Er worden in het Verre Oosten heel wat ontvangers gebouwd die nooit onze kant op komen. Over een releasedatum is niks bekend; afwachten maar!
Gast Geplaatst: 16 december 2005 Geplaatst: 16 december 2005 Citaat: Citaat: Moet je de bootloader ook vervangen,en kan dit ook met de stb tool? Wat zijn de verbeterngen? Bootloader is niet noodzakelijk om te vervangen als je geen problemen hebt.( is als service vrij gegeven volgens mij) Als je hem wilt vervangen kun je hem gewoon in de firmware map van de HD zetten (via USB) en de box opnieuw laten booten met de nieuwe loader. Voor de wijzigingen kun je het beste even op het Arionboard kijken in duitsland. Via de site van Arionboard kun je in het forum een link vinden naar de nieuste firmware. Dat is nu de firmware met nr 204e. Zoals al eerder is aangegeven kun je met die versie (alleen toekomstige upgrades van) de firmware via de HD upgraden. Een aardige verbetering in de firmware is dat je nu meerdere programma's kunt opnemen met dezelfde start- en/of eindtijd. Verder merk ik weinig verschil met versie 2042, de Arion werkte namelijk al bijna probleemloos. Soms nog wat audio onderbrekingen, maar dat vind ik niet storend.
Gast Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Citaat: Citaat: Daar ik in mijn nieuwe huis geheel op de sat wil overstappen heb ik meerdere ontvangers nodig in huis. Bij het zoeken naar geschikte sat ontv. stuite ik op het merk Arion. Nu leek de Arion AF9400PVR mij wel iets, zeker vanwege het multiroom aspect. Nu vroeg ik me af, omdat ik het merk niet ken of het wel een stabiel degelijk merk is? Heeft iemand ervaring met dit merk? Vergis ik mij nu of heeft de OP het hier over de nieuwe AF9400 PV2R (Met mogelijkheid om naar twee verschillende kanalen te kijken in bijvoorbeeld twee kamers), terwijl alle antwoorden lijken te refereren naar de 9300? Omdat ik ook in het 'multiroom' astect geïnteresseerd ben (eigenlijk meer in een Twin voor 1 TV + 1 DVD/HD recorder): Bij zowel de AF9300PVR als de AF9400PV2R staat op de website van Arion: - Watch 2 live streams, or 1 channel playback & 1 channel live stream Betekent dit dat niet alleen de 9400 een Multi-Room PVR is, maar dat dit ook al mogelijk is met de 9300. Heeft iemand hem aangesloten op 2 TV's (of 1 TV en 1 Video- of DVD-recorder). Wat is dan de kwaliteit van de tweede aansluiting? En kun je vrij kiezen? - Multi-channel (max. 4 channels per TP) recording with 1 channel playback Staat 'playback' voor een eerder gemaakte opname, een opname die nog loopt of voor een live stream (of kan dit allemaal wel of juist niet)? Max 4 per TP, betekent dit dat er eigenlijk 2 x 4 kanalen opgenomen kunnen worden? Wat kan er nu eigenlijk precies gelijktijdig gedaan worden, en met welke kwaliteit/beperkingen (zoals gecodeerd/ongecodeerd, enz.). Kun je b.v 2 kanalen van 1 transponder opnemen en gelijktijdig 1 kanaal live kijken? Kun je dan nog timeshiften? Enz. Alvast bedankt, Michel.
DeBeek Geplaatst: 3 januari 2006 Geplaatst: 3 januari 2006 Bij zowel de AF9300PVR als de AF9400PV2R staat op de website van Arion: - Watch 2 live streams, or 1 channel playback & 1 channel live stream Betekent dit dat niet alleen de 9400 een Multi-Room PVR is, maar dat dit ook al mogelijk is met de 9300. [color:"red"]Lukt niet met de 9300 Alleen via het PIP beeld. [/color] Heeft iemand hem aangesloten op 2 TV's (of 1 TV en 1 Video- of DVD-recorder). Wat is dan de kwaliteit van de tweede aansluiting? En kun je vrij kiezen? - Multi-channel (max. 4 channels per TP) recording with 1 channel playback Staat 'playback' voor een eerder gemaakte opname, een opname die nog loopt of voor een live stream (of kan dit allemaal wel of juist niet)? [color:"red"] Gaat bij allemaal, je kan 4 opnames maken en een bestaande opname weergeven of naar een andere zender kijken. [/color] Max 4 per TP, betekent dit dat er eigenlijk 2 x 4 kanalen opgenomen kunnen worden? [color:"red"] 1 x 4 [/color] Wat kan er nu eigenlijk precies gelijktijdig gedaan worden, en met welke kwaliteit/beperkingen (zoals gecodeerd/ongecodeerd, enz.). Kun je b.v 2 kanalen van 1 transponder opnemen en gelijktijdig 1 kanaal live kijken? Kun je dan nog timeshiften? Enz [color:"red"] Geen beperkingen , ja je kan er 2 opnemen en 1 kijken en/of timeshiften [/color] [color:"red"] Als je met een twin lnb beide tuners apart aanstuurd, kan je van 2 verschillende transponders opnemen, de zenders die nog overblijven op die 2 transponders kan je bekijken. [/color]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen