Ga naar inhoud


ProSieben & Sat 1 in HDTV


frozen-sky

Aanbevolen berichten

Nee ik bedoelde te zeggen dat een programma in dvb-s2 mpeg4/avc IN HIGH DEF nauwelijks meer ruimte in beslag neemt dan SD programma in dvb-s in mpeg2.

In de bijlage die ik meestuur staan een aantal voorbeelden van type transponder en het aantal zenders dat kan worden aangestuurd afhankelijk vd de kapaciteit vd transponder:

10 sd mpeg2 en 6 in hd mpeg4/avc of,

7 sd mpeg2 en 5 in hd mpeg4/avc.

Bovendien en dat lijkt me interessanter als eindgebruiker wordt er gesproken over compatibiliteit met dvb-s. het schijnt dat een aantal (legacy) dvb-s ook dvbs-2 aan moet kunnen. Zou interessant zijn hoe (firmware?) en voor welke nieuwe ontvangers dat geldt, misschien de dreambox?

 

saluti,

 

DeDream

1008068-DVB-S2Presentation.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ergens gelezen dat HDTV ook andere LNB's en switchen vereist.

 

huidige DVB-S is toch tot 2200 Mhz., die HDTV signalen zouden hoger kunnen gaan?

 

Heb nu net een 17/4 diseqc switch van Triax gekocht. Plan mij 4 Smart quad lnb's aan te schaffen.

 

Weet iemand hier meer van?

 

mvg

 

Geert

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag een demo van het sat1 HD kanaal bij Correct in Rotterdam op een LCD HDTV en ik moet zeggen dat ik nu snap waar alle ophef over was. Echt een schitterend beeld, fantastische kwaliteit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...