Ga naar inhoud


G-lover files


Gast

Aanbevolen berichten

Op de promotie site sat4all ten behoeven van de Humax zie ik veel nieuws op pic gebied, maar het tegendeel van wat je zou verwachten, geen nieuwe files die geschikt zijn voor de Humax 5400.<P>------------------<BR>afz. Ptje

Link naar reactie
Delen op andere sites


ptje en waarom zou de auteur iets news voor de hum schrijfen het werkt toch perfect...<BR>of ben ik een uitzondering ?<P>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik heb het zelfde probleem iedereen roept en praat maar maar. Laat het maar eens werken een humax irc5400 met een pic card dus mensen koop GEEN humax want het werkt gewoon weg NIET.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

galle, je moet de Humax niet de schuld geven van jouw fout!<P>de Humax files werken 100%<P>------------------<BR>L8tr.<P>__--== SaTsToRmeR ==--__

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien heb je gelijk maar ze verkopen je van alles bv een jdm programmer met een serieele kabel en er is maar 1 software pakket dat werkt dus moest ik een tweede kopen een vp2. Nu gaat het wel maar ondertussen smeren ze je wel een heel systeem aan zonder dat het werkt.wat betrefd humax files deze kunen mischien wel werken maar waar ik mijn humax heb gekocht laat mij er mee zitten terwijl hij eerst belooft heeft dat het zou werken. pech voor mij. Daarom mag ik best mijn ervaring op deze forum laten weten. Voor mij werkt het nog steeds niet!!<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook al dagen aan het proberen een pic card te proggen met een jdm programmer. Lukt gewoon niet, heeft er iemand tips. Alles al geprobeerd , niets werkt (ik heb het hier over seca en ook een humax5400).<P>Thanks,<BR>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke dan zal eens even omschrijven hoe ik tewerk ga (dit is dus afwijkend van de rest)<BR>eerst maar seca.<BR>alle soft . die nodig is en werkt staat op <A HREF="http://www.djazzy.com." TARGET=_blank>www.djazzy.com.</A> dit zijn de files die hier op het moment werken. op de humax. deze zijn dus van deze site afkomstig..<P>nodig voor seca: piccard 2.1 en ic-prog 9a<BR>het programeren van de 16f84 gaat NIET met piccard2.1 in combi met de jdm. dit geeft fout meldingen of niet. Maar als je een verify zou doen blijk dat er ergens toch een bitje scheef staat. dus . neem daar het programma ic-prog 9a voor. De instelling<BR>voor de pic zijn . setting - device -micropic chip-pic16f84... nu even de hardware<BR>kiezen hier jdm programmer kiezen .direct i/o aanzetten en natuurlijk de com poort instellen . hierna even het programma afsluiten en weer opstarten . controleer of alles nog goed staat . <BR>staat alles nog goed dan gaan we het benodigde file inlezen . dus file kiezen en open file. in het scherm wat nu tevoorschijn komt zet je de oscillator op XT. en de fuses<BR>mogen allemaal UIT. hierna gewoon bij command program all aan klikken . en daar ga je. als hij geschreven heeft even verify doen . klaar met de pic.<P>volgende stap de Eeprom<BR>de programmer ( een phoenix ) zet je op 3.5 mhz stopt de kaart (met hierop de al geproggrammeerde pic16f84) erin en start piccard2.1 <BR>op. kies hier write eeprom from file. zoek even naar de juiste file. klik op write eeprom . je zal zien dat er onder in een atr tevoorschijn komt . en dat het programmeren start. als hij op 100% is . is hij klaar.<P>irdeto ???<BR>werkt het zelfde schrijf eerst een loader naar de pic16f84 met ic-prog 9a (gebruik hier zelf de file for de seca voor) hierna de eeprom schrijfen met piccard2.1 in dit geval dus een irdeto.bin .Als de eeprom geschreven is de loader die in de pic staat vervangen met de irdeto.hex . (doe dit met ic-prog ) en klaar ben je <P><BR>ps let er wel even op hoe de kaart in de receiver om moet :-)..<P>gr djazzie<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Djazzie,<P>Thanks voor de info maar bij piccard 2.1 gaat het bij mij steeds fout, krijg steeds de melding ,working "wait a second" maar verder komt hij niet, blijft op 0 % staan.<BR>Help !!! <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

exdumber ? waar gaat het precies fout.<BR>ben je er zeker van dat de pic 16f goed is geprogrammerd. en heb je daar ook ic-prog voor gebruikt en gekeken of hij inderdaad goed is geschreven. voor seca eerst de pic.hex erop . en daarna de eprom.bin.<BR>en krijg je in piccard die atr te zien.<BR>voordat hij begint met schrijfen naar de eeprom. <P>gr djazzie<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo djazzy<BR>Goede tips het programmeren gaat wel maar nog steeds de err melding invalid card.<BR>Ik nu een nieuwe programmer besteld met een externe voeding ik hoop dat het nu wel gaat met de gebruiks aanwijzingen van jou. laat het nog wel weten alvast bedankt henny<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan inderdaad stellen dat problemen met wafercards die niet werken in een Humax te wijten zijn aan fouten bij het inproggen van de kaart. Om nu net als Galle te stellen dat de Humax niet gekocht zou moeten worden omdat de wafercard er absoluut er niet op zou werken is natuurlijk totale nonsens. Inmiddels is in dit forum en ook andere forums wel duidelijk geworden dat deze wel werken. Dat Galle een probleem schijnt te hebben met zijn leverancier mag zeker niet de goedkeuring geven om alle schuld nu maar op de Humax te schuiven. Belangrijk in het hele proces van proggen van wafercards zijn de programmers. De DL-20 en de VP2 van ome Willem doen het volgens de eerste indrukken het beste.<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Djazzie,<P>Bedankt voor de hulp, geen ATR te zien in piccard 2.1 niets, ik geef het op, heb al je aanwijzingen en van anderen gevolgd en 10 tallen keren geprobeert en heb de vorige dagen uren en uren geprobeert alles zonder resultaat, die jdm programmer is niks waard volgens mij, die gaat recht de vuilbak in !!!<BR>(als ik nog even doorga is mijn piccard ook niets meer waard door het veelvuldig in en uittrekken van de 16f84), <P>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...