Ga naar inhoud


dyndns en eigen mailserver >mx backup


Edd

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ben niet zo in to web gerelateerde zaken, maar heb de volgende situatie en vraag.

 

Een gratis domain bij dyndns (static) en gekoppeld aan mijn web ip.

Werkt voor hompage prima.

Kerio mailserver draaien en na lezen van de 3 senario`s onder kop Creating MX Records in Dynamic/Static DNS , heb je bij static dns de optie voor, invoeren van de mailserver; mx2.mailhop.org ingezet.

Dus gekozen voor optie 2 in genoemde link.

 

Met deze situatie zou de mail daar tijdelijk opgevangen worden, indien mijn mailserver offline is.

Daar ik niet 24/7 online ben.

 

Het lijkt te werken, wie weet wat de maximale mail opvang is en hoe lang wordt het daar maximaal opgevangen, en geprobeerd door te sturen indien weer online.

 

Bij de betaal mailhop opties zag ik 5 dagen opvang, maar bij free static kan ik er niets van terug vinden.

 

Wie heeft ook zo iets in gebruik, en is hier meer mee bekend, ervaren.

 

Bedankt Edd Xp sp2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Het lijkt te werken, wie weet wat de maximale mail opvang is en hoe lang wordt het daar maximaal opgevangen, en geprobeerd door te sturen indien weer online.

De weg van de minste weerstand, mail de betreffende aanbieder en stel hun de vraag... is de snelste weg en geeft (hoop ik) de betrouwbaarste info; de tijdsduur dat ze jouw mail willen queue'en en de max. omvang verschilt nml. per aanbieder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...