Ga naar inhoud


Schotel op antenne-rotor


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo beste mede satters..<BR>Ik heb in het verleden gehoord over dat je de schotel ook goed op een antenne-rotor zou kunnen zetten.<BR>En dat er ook een bepaalde constructie is waarvan je dan de pijp waarop de schotel zelf komt, iets verbuigt dus dat 'ie een aantal graden krom is als het ware.<BR>Dit zou een soort simulatie moeten voorstellen van een "echte" schotel motor.<BR>Wie weet hier meer over en eventueel hoeveel graden die pijp moet zijn enz.<BR>Anngezien ik door bomen die in de weg staan toch niet maximaal kan draaien, en de motoren voor de Humax 4500 nogal prijzig zijn lijkt dit me een aardige tussen oplossing.<BR>Gegroet allen.<BR>Mars.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oeps..nee ik ga geen antwoord op mijn eigen vragen geven...maar ik bedoelde dus Humax 5400...klein detail maar toch...<BR>VRGR..<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat moet je dus niet doen want er zit altijd speling op een antenne rotor(dus bij wind staat de schotel te bewegen)<BR>daar om is deze ook goedkoper<BR>kan je beter een dubbel lnb aanschaffen<BR>voor astra en hotbird<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.<BR>Als 1e bedankt voor de reactie's.<BR>Zal even het een en ander uitleggen.<BR>De Astra en Hotbird kan ik dus al ontvangen.<BR>Ik heb namelijk zo'n systeem uit het stenen tijdperk een Irte Multisat...(ja stop nu maar met lachen.;-P<BR>Met een 80cm schotel.<BR>Maar dat akelige ding kan dus standaard maar van 7 Oost tot 23,5 Oost.<BR>En ik zou zo graag 1 Oost en 5,2 Oost erbij hebben i.v.b.m. de D2Mac kan. aldaar.<BR>Heb al geprobeerd hem zo te draaien dat hij begint met 1 Oost en dan zou ik in principe ook op de laatste stand de Astra moeten kunnen pakken.<BR>Maar dat werkt dus voor geen meter omdat de lnb dan voor allebij op de uiterste stand staat en dan de ontvangst uiteraard minder is.<BR>Ben gisteren al flink aan het takkenzagen geweest maar dan nog kan ik maximaal zo'n 30 a 35 graden draaien dus erg veel is dat niet.<BR>En om dan gelijk F400,- voor een Diseq 1.2 motor uit te geven...die ik maar voor +/- een kwart kan benutten....<BR>Goed..dit is dus mijn (lange) verhaal.<BR>Vrgr Mars.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel begrijpelijk maar als je dan toch wilt gaan draaien zou ik het zeker niet met een rotor gaan doen , de spanningen kloppen zowiezo niet een rotor werkt met 12/24 volt terwijl een h2h mount met 36 volt werkt, daar komt bij dat de rotor geen terugmeelding geeft ,dus automatisch draaien kun je gelijk vergeten! nee waarom voor 900 piek narigheid in huis halen als je voor een paar honderd piek iets fatsoenlijks in huis kunt halen , al is het een Jeager met een superjack. Evt. heb ik nog een positioner van philips te koop voor f75,- dan hoef je alleen de mount met motor eenheid nog maar aan te schaffen.<P>------------------<BR>edited by Tech :)<P>http://www.homestead.com/rkmmontage/index3.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo..daar was ik weer.<BR>Ik dacht dat ik geen losse positioner nodig had met de Humax.<BR>Maar als ik dit zo lees, moet ik toch aan zoiets gaan denken misschien.<BR>Ik ben er even een weekje tussenuit,maar daarna zal ik op het board nog kijken voor eventuele oplossingen.<BR>Bedankt allemaal zover.<BR>Gr. Mars<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad mogelijk met disecq maar daar schijn je weer moeilijk aan te kunnen komen, ook weet ik niet of de voeding van de Humax toereikend is om de motor te voeden ,wat overigens evt. met een externe voeding op te lossen valt.<BR>Schiet me niet af als ik het fout heb maar ik dacht dat met de disecq motor niet zo'n grote schotel op de mount gemonteerd kan worden, niet groter dan 1 mtr.<BR>Gewoon een Deltastar kopen smile.gif<P>------------------<BR>edited by Tech :)<P>http://www.homestead.com/rkmmontage/index3.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...