Ga naar inhoud

theorie achter parity odd en baud in newcs

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kan iemand mij het theorethische gedeelte uitleggen achter de parity (odd, even etc.) en baudrate? Baudrate heeft iets te maken met de snelheid van het lezen van de data en parity odd/even iets met het checken van de integriteit van de data geloof ik. Zijn dit in newcs instellingen die newcs aan de kaartlezer meegeeft of zijn het instellingen in newcs zelf?

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

Dat zijn instellingen die newcs gebruikt om de ATR op te vragen.

De ATR bevat de instellingen die nodig zijn om de kaart aan te spreken. (baud en parity enz) Zodat newcs daarnaa kan overschakelen naar de juiste settings.

Parity is trouwens een checksum. Had iets te maken met het optellen van de databitjes en het resultaat is dan de parity bit.

Geplaatst:

Een kaartlezer kan dus niet op zoveel baud of op parity odd/even gezet worden als ik het goed begrijp? Het is dus gewoon een manier van aanspreken van de kaart? Een manier van opvragen en checken van data?

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Geplaatst:

ja het zijn de settings om de kaart identificatie op te vragen zegmaar.

Vergelijk het maar met de douane die om je paspoort vraagt (ausweis bitte), na het zien van je paspoort gaan ze in je eigen moedertaal met je praten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen