Gast Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 Als ik de HD van TF op m'n PC aansluit, start de PC niet op, omdat hij geen bootfile kan vinden. Ook als ik F1 intoets blijft hij weigeren. Wat doe ik verkeerd?
Bink Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 Blijkbaar moet je de BIOS van je PC aanpassen. Je computer ziet nu de Topfield-harddisk als eerste schijf, en wil daarmee opstarten. Je moet in je BIOS dus even aangeven dat de opstart-schijf D: is, en niet C:. Niet vergeten weer terug te zetten nadat je de Topfieldschijf weer verwijderd hebt. Je komt in de BIOS door tijdens de eerste opstart van je PC op DEL of F2 te drukken. Bink.
WPW Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 Vergeet ook niet de master setting jumper op de topfield HD zelf, 2 masters op 1 IDE kabel werkt niet. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 16 november 2005 Geplaatst: 16 november 2005 En als je de schijf op de "extra" IDE controller prikt, zorg dan dat de BIOS ervan uit staat. Dat kun je in de BIOS regelen...
Gorilla King Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Misschien gek, maar ik heb gewoon zomaar het idee dat hij maar een hd aan de pc heeft gekoppeld en deze nu heeft vervangen door de TF hd. Is dat zo?
Gast Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Je kunt de HD ook in een USB-doosje inbouwen en daar vandaan de files overzetten. Hoeft de pc niet open.
Gast Geplaatst: 17 november 2005 Geplaatst: 17 november 2005 Nee, hoor. Ik heb niet zomaar een HD aan m'n PC gehangen. Ik de IDE kabel van m'n twee drives eruit gehaald en die van de TF erin gedaan. Het gekke is dat hij het de eerste keer heeft gedaan en ik gewoon kon downloaden. Maar ik ga het met al de tips die ik inmiddels heb gehad weer proberen. Bedankt!
Gast Geplaatst: 30 november 2005 Geplaatst: 30 november 2005 Ik ben erachter wat er mis is gegaan. Stom, stom, stom! De IDE-kabel zat verkeerd om op het moederbord. Past wel, maar werkt niet. Inmiddels lekker aan het kopieren met TFCopy en DVR Studio Pro. Werkt prima!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen