Ga naar inhoud


Kan je een Zanussi elektronische wasmachine resetten


bonanzaradio

Aanbevolen berichten

Ik heb een Zanussi wasmachine, met een elektronisch display en als ik een wasprogramma heb aangezet (bijv. een bonte was 40 graden) begint hij wel gewoon geeft aan dat hij er 1 uur 48 min over doet, begint zijn programma, water pompen en na ongeveer een minuut geeft hij aan dat hij klaar is. Dit doet ie ook met alleen centrifugeren of afpompen etc. etc. Volgens mij zit het in de elektronica, kan je dit resetten of iets dergelijks.

 

Weet iemand wat dit kan zijn, of hoe je dit op kunt lossen... en dan bedoel ik nog niet gelijk een nieuwe machine kopen.... want dat is een iets te groot kadootje voor mijn schoen.

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij laat water toe begint te draaien, een paar rondjes.

 

Er staat in het display 148 na een paar rondjes geeft hij aan dat hij klaar is door 1 minuut in het display.

Dan begint hij te piepen dat hij klaar is en zit dan nog vol met water en kan ik de deur gewoon openen en alle water in de keuken als gevolg.

 

Geeft in display geen error of wat dan ook. Gewoon op nul dat hij klaar is.

Dat doet hij met alle progamma's ook met centrifugeren.

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt.

 

Het is dus een Zanussi Model FL 15

Type P6229600

Prod.nr. 914799912/01

 

Wie een oplossing op klus idee geen reactie gehad.

Groet Jan

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Citaat:
begint zijn programma, water pompen

Water word er alleen uitgepompt niet erin

 

Stroom eraf maak m open verbind 2 draden aan de el. aansl. van de pomp.maak m dicht sluit een voltmeter op de draden laat m draaien komt er spanning op de draden is de pomp defect.groetjes

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het water word het ingepomp start zijn progamma draai een paar keer en stop zijn progamma die gaat gelijk op 1 staan ik ben klaar.

Maar de machine zit nog vol met water zet ik hem op afpompen doet ie wel maar bniet helemaal.

Groetjes Jan

Dreambox 800, Meelo, OCTAGON SF8008 4K UHD HEVC Twin DVB-S2X, WAVEFIELD T90 met 4 koppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...