Ga naar inhoud


Nexus-S, CI + CAM wordt niet herkend in ProgDVB en DVBDream


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Technotrend/Hauppauge Nexus-S kaart met een bijbehorende 3,5 " CI module.

 

Met het programma van Technotrend/Hauppauge wordt de CAM altjd gevonden (en werkt zoals verwacht), maar met ProgDVB en DVBDream wordt de CAM niet herkend.

 

In ProgDVB zie ik bij zowel CAM 1 als CAM 2 drie stipjes staan (...) en daaronder "CAM not present !"

 

Bij DVBDream kan je de CI alleen aan en uit zetten, en wanneer ik op een gecodeerd kanaal de CAM aanzet gebeurt er niets. Als ik hetzelfde kanaal bekijk met de Technotrend software dan heb ik gewoon beeld. Uiteraard heb ik alle kanalen opnieuw gescand maar dit heeft niet geholpen.

 

Ik gebruik DVBDream al een lange tijd en wil het nu met CAM gebruiken aangezien de kanalenlijst een stuk overzichtelijker is dan die van de Technotrend software.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en misschien een oplossing ?

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Een klein kickje...

 

Ondertussen ben ik er achter gekomen dat mijn Dragon CAM wel kan werken met DVB Dream. Ik moet om het te laten werken DVB Dream starten en dan de CAM uit de CI trekken en hem er weer in stoppen. Na ongeveer 20-30 seconden krijg ik dan beeld.

 

Iemand ideeen ? of kan iemand bevestigen dat zijn CAM altijd zoals verwacht werkt met DVB Dream ? Ik gebruik versie 0.8.8b (op dit moment de laatste versie).

DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB

PC : TBS6980, TBS6680

Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+

Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...