Ga naar inhoud


xbox360 - bug(s) in software ?


Ome Merde

Aanbevolen berichten


'Oorzaak crashende Xbox 360 is voeding'

 

 

Terwijl Microsoft nog steeds niet onder de indruk is van de problemen die de Xbox 360 kent, hebben gebruikers het euvel al verholpen, beweert de Inquirer. De ellende met vastlopende spellen wordt in veel gevallen veroorzaakt door de voeding, weet de site: die raakt oververhit, met een onstabiele console als gevolg. De oplossing die een bezoeker van het Gamespot-forum aandroeg is even eenvoudig als low tech: zorg dat de voeding zijn warmte kwijt kan door hem op te hangen. Volgens deze 'Goldeneyemaster' liep zijn Xbox 360 steevast binnen twintig minuten vast, totdat hij de voeding op de rand van een kartonnen doos plaatste zodat de onderkant vrijkwam. Na die maatregel was zijn spelcomputer stabiel, beweert hij.

 

Microsoft Nederland kan de geruchten bevestigen noch ontkennen, maar een woordvoerder wijst erop dat de Amerikanen met andere psu's zitten opgescheept: 'In Amerika hebben ze een netspanning van 110 volt, in Nederland zullen dus andere voedingen worden gebruikt.' De Nederlandse tak van de multinational maakt zich in elk geval geen zorgen: de Amerikaanse problemen zijn 'geïsoleerde gevallen' en 'verwachte incidenten', die bij elke release van een dergelijke grootte zouden optreden. Vooralsnog worden er in Nederland dan ook geen maatregelen getroffen en worden de nieuwe Xbox'en volgens planning gedistribueerd. Mocht een gebruiker onverhoopt toch problemen hebben, 'dan kan hij onze servicelijn bellen en wordt hij gewoon geholpen', aldus de woordvoerder. Of de voeding de enige bron van ellende is, zal dus pas vanaf 2 december, als de console op de markt komt, blijken.

 

 

 

bron: tweakers

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

 

Ben sinds 48 uur in het bezit van een Xbox 360. En bij de eerste 5 sec was het eerste wat ik dacht... Dit Kan Toch Niet Serieus Zijn.....

Ik heb hem aangesloten op een normale CRT Samsung televisie, beeld en geluid van de spellen en DVD vindt ik OK. Ben erg tevreden over de GamePlay en ook verbaasd over de soepele Live Omgeving, heb inmiddels 4 Demo games gedownload en speel zelf regelmatig Call of Duty 2.

 

Alleen om terug te komen op mijn zin :"Dit Kan Toch Niet Serieus Zijn....." hij maakt vreselijk veel geluid/lawaai/Fan Noise/DVD Noise .... dat is echt niet normaal. Erg Erg teleurgesteld ben ik als ik op forums lees :"Hij maakt niet minder lawaai dan de vorige" je zou toch verwachten van een Centrale Entertainment Doos dat deze STIL is ?

 

Mensen die vragen hebben, mischien heb ik er al ervaring mee..

 

Greetz Tom

/---------------------------------------------------------------------------------------------------------\

|DB 7000, DB 500, Skystar II to Xbox 360 MCE Extender (HD Compliant), Triax 88 CM |

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij ook opviel is dat ie enorm stonk.

Alsof het hele ding stond uit te fikken.

Dat lijkt nu gelukkig minder te worden.

 

Het fan-geluid is inderdaad stevig. Maar met games heb je daar niet zoveel last van omdat het geluid van de game dit toch overstemd.

En als je een DVD'tje kijkt, dan schakelt ie 1 fan uit. Dan is het geluid acceptabel (maar nog wel aanwezig!)

 

Er zitten overigens 3 x 3,2 Ghz procesoren in. Dus dat zijn nogal wat warmtebronnen in zo'n relatief klein apparaat.

De voeding is trouwens gigantisch groot.

 

Nu nog wachten op games die echt alles uit de kast halen, maar dat zal nog wel even duren.

 

 

Toine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...