Gast Geplaatst: 27 november 2005 Geplaatst: 27 november 2005 ik heb een dreambox 7020 met hardisk maar ik weet niet of het mogelijk is de hardisk te laten stoppen als ik de dreambox schakel naar standby.laat iets weten dank bij voorbaat.
aux99 Geplaatst: 27 november 2005 Geplaatst: 27 november 2005 Is het ook goed om hem standby te zetten na x minuten geen activiteit? dat kan namleijk wel.. is afhankelijk van het image, maar kan via blue panel in de meeste. daar je het aantal minuten aangeven.
Gast Geplaatst: 27 november 2005 Geplaatst: 27 november 2005 heb ik gedaan maar de hardisk blijft draaien als ik naar standby ga heb de laatste giminie 2.50 staan .
satvet Geplaatst: 27 november 2005 Geplaatst: 27 november 2005 De mijne slaapt momenteel lekker met Gemini 2.50. Het kan dus wel.
Tuxxie Geplaatst: 27 november 2005 Geplaatst: 27 november 2005 Normaal kun je op Linux mbv het commando hdparm de disk parameters 'tweaken'. Ik kan nu niet controleren of dit op de Dreambox ook kan (mijne staat nu namelijk uit). Maar het de optie -S (hoofdletter!) kun je de standbye tijd instellen. Merk op dat je in dit geval geen gebruik maakt van de eventuele functionaliteit in de Dreambox software. Maar je maakt gebruik van de functionaliteit in de harddisk zelf. Dus de harddisk moet het wel ondersteunen. Misschien ondersteund jouw harddisk het niet en is dat de reden dat de disk nooit gaat slapen. Probeer de specs van de disk te achterhalen om te bepalen of het wel mogelijk is. PS, lees eerst de man pagina van hdparm **voordat** je het gaat gebruiken (of Google even naar hdparm). Greetz, Tuxxie GigaBlue UHD UE 4K, Visiosat schotel, ASTRA 1, ASTRA 2, ASTRA 3 en Hotbird. Opnames op Debian 9 DIY NAS server, 4TByte RAID1
[SV] Geplaatst: 27 november 2005 Geplaatst: 27 november 2005 Je kan ook even op de web interface van je dreambox gaan kijken http://ip.van.dreambox naar config dan settings selecteren. Vervolgens bij heb ik hem zo ingesteld. Harddisk Standby (min): 1 Acoustics: 160 Dit werkt prima bij mij. Wie niet slim is ..... moet wat langer nadenken.
HTip Geplaatst: 28 november 2005 Geplaatst: 28 november 2005 Als je Gemini gebruikt: - Blue Panel, Extra Settings, Harddisk - Standy (gele knop) Standby tijd werkt ook, maar als je de dreambox opstart start ook de harddisk en kun je die op deze manier uitzetten. Groet, HTip SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen