Ga naar inhoud

[DBOX-II] Flikkerend beeld dbox2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Af en toe heb ik last van flikkerend beeld met mijn Sagem dbox2 sat 2xi.

Dit is soms ook waarneembaar in het opstartscherm van de box.

Er gaan echter ook uren voorbij dat dit niet waarneembaar is.

Heb de dbox al aangsloten op een andere Scart-ingang van mijn TV, heeft niets geholpen.

Hebben meer mensen hier last van? Is er een oplossing?

Geplaatst:

Vreemd probleem!

Het kan zijn dat er iets is dat geen goed contact maakt of dat er een condensator lek is..

Ook denk ik aan de image en het omgaan van je ram, maar dat kan je alleen uitproberen om een backup te maken van je huidige image en een nieuw image flashen...

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Hoi,

Diverse images reeds geprobeerd.

NG gaat het beste, Sportster geeft de meeste problemen.

Echter het feit dat de flikkeringen af en toe ook zichtbaar zijn tijdens het opstarten (boot-logo) kan betekenen dat het een hardware-matig probleem is.

Geplaatst:

Die kans is aanwezig... Wordt het beeld dan heel donker, of juist heel licht?

Het kan vanalles zijn, van software tot losse contacten of rotte elco's...

Nokia D-BOX II AVIA500 - Multicam 3.0 - Sportster Pro 1.10 RC010 - NewCS 1.50 - CCcam 2.04

Nokia D-BOX II AVIA500 - Sportster Pro 1.10 RC010 - CCcam 2.04

Geplaatst:

Ik heb een soortgelijk probleem.

Maar bij mij zie je het menu flikkeren(op een enigma RuDbox image)! Wanneer ik met de "OK-button" de zenderlijst opvraag, dan flikkert het menu-gedeelt heel snel. Van een afstand is niet echt merkbaar, maar als ik wat dichter bij ga staan dan zie je dat het menu enorm flikkert.

Ik heb andere images geprobeerd, maar dat wilt niet helpen. Tevens heb ik de Rudbox image, gestripped.Zo veel mogelijk onnodige bestanden gedelete, maar dat mocht ook niet baten.

Tevens heb ik soms last van een schokkend beeld, wanneer ik naar de ticker-tape(beursnieuws en AEX standen onderaan het beeld) kijk van RTLZ.

Dit kan ik alleen verhelpen door heel snel heen-en-weer te zappen.

Ik stoor me er niet meer aan, ik heb ermee leren leven.

Geplaatst:

Dat probleem van de tickertape heb ik hier ook, het lijkt er op dat de codec het gewoon niet bijhoudt. Ik doelde echt op variaties in helderheid van het totale beeld, niet op delen van het beeld zoals het menu (dat zou eerder software kunnen zijn dan hardware).

Nokia D-BOX II AVIA500 - Multicam 3.0 - Sportster Pro 1.10 RC010 - NewCS 1.50 - CCcam 2.04

Nokia D-BOX II AVIA500 - Sportster Pro 1.10 RC010 - CCcam 2.04

Geplaatst:

Wat ik denk en dat was bij mij het geval , is dat je macrovision in het videosignaal je tv beeld in de war schopt?

Beeld werd hier licht donker etc , met een macro 2000 decoder ertussen was het afgelopen!:-)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen