Ga naar inhoud


Dreambox wil niet meer opstarten na demo op andere lokatie


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Sinds ik mijn Dreambox bij mijn vader heb gedemonstreerd (hij wilde er mogelijk ook eentje), doet hij het thuis niet meer... Je zet hem aan, hij boot netjes met zijn 'Dream Multimedia' tekstje, maar verder komt hij niet. Je ziet het scherm van je image op je TV komen, dan gaat het beeld zwart, and that's it. Flash erase reageert hij niet op, de afstandsbediening ook niet. Een leeg image erin flashen doettie niet (bij DreamUp geeft hij een 'complete, 0'.). Ik word er langzamerhand een beetje krankjorum van... Iemand nog enig idee van iets om te proberen?

 

Groeten, Bas.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doet die van mij ook als ik hem meegenomen heb naar een ander (of gewoon als de spanning er lang af geweest is).

Wat bij mij helpt is proberen, als het niet lukt kwartier de stekker er uit en dan weer proberen. Ik zet hem dus ook liefst niet meer echt uit, alleen standby.

 

Suc6, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een 7000, een kwartier uitzetten werkte voorheen ook altijd, nu niet meer. En nieuw werkend image erin gaat prima, maar geen flash erase, wat ik ook doe (zie je ook niet in het schermpje), en dus weer het bootscherm van je nieuwe image, maar daarna weer zwart scherm en niks meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor image heb je erin?(probeer een andere soort)

 

Zit er een usbstick in?(zo ja haal hem eruit en start hem op nieuw)

Zit er een harde schijf in?(zo ja koppel hem even los en start hem op nieuw)

 

Het zou kunnen zijn dat die 2 dingen een probleem geven.

 

nulmodem kabel gebruiken ?? erase.img en dan een andere image erop.

 

groetjes bohesa

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik had er Pli in zitten, ik heb er nu SF ingezet, en een origineel image. Ook een erase image. Allemaal hetzelfde resultaat.

- Geen USB stick en de HD is er al uitgehaald.

- De images zijn er in gezet via de seriele nullmodem kabel die voorheen wel goed de images erin heeft gezet.

- De standaard oplossingen, ook in de FAQ werkten niet.

 

Eerlijk gezegd zou ik nooit een post hebben neergezet als ik niet al had geprobeerd wat op het forum al gesuggereerd is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, helaas, ik heb echt alle vormen van bekabeling, zonder, met, HD, alles al geprobeerd. Niks hielp. Hij doet sowieso al geen flash erase, wat ik ook doe. Om simpel van te worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het nog steeds niet doet zou ik zeggen test hem nog eens bij je vader.

 

Doet ie het dan nog niet zou je hem moeten opsturen naar leverancier.

 

groetjes bohesa

 

 

 

Ps: Het zou kunnen zijn dat je met 108 versie geen problemen meer heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guardian, heel vriendelijk dat je wilde helpen, maar ik had al meerdere keren gepost dat ik dat dus al gedaan had en niet werkte.

 

Vaak resetten heb ik nog geprobeerd. Helaas hielp dat ook niet.

 

Het is wel een goed idee om eens een heel oud image te proberen inderdaad. Gaan we proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vervelend, allemaal. Hoop dat je hem weer aan de praat krijgt.

Hoop niet dat er iets stuk is gegaan.

 

Wat ik altijd doe waneer ik met apparatuur op pad ga, dan probeer ik er altijd voor te zorgen dat het apparaat niet te grote temparatuurwisselingen voor de kiezen krijgt.

 

Dus koppel thuis je apparaat af.. laat deze even afkoelen.

 

Allemaal achteraf gezegt natuurlijk, maar hopelijk krijg je hem toch aan de praat met een oudere firmware.

VU+DUO OpenPli

DM7000S - NSLU2 met 200 gig hd - USB 1024MB - multitenne 45 - Multiboot PLI Iolite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...