Ga naar inhoud


VLC & movieplayer: lukt niet


dipke3

Aanbevolen berichten

Ik zoek me nu al maanden suf naar hoe ik via de dreambox een dvd (of avi bestand) kan bekijken die op mijn pc staat. Dit moet met VLC werken (op de pc) en de Movieplayer (op dreambox). Lijkt niet moeilijk, maar het lukt gewoon niet. Heb de instructies die in de faq staan opgevolgd, maar volgens mij zijn deze outdated. WIE HELPT?

Link naar reactie
Delen op andere sites


inderdaad ik zou ook wel eens een duidelijke omschrijving willen vinden om dit goed te doen ook wil ik graag de verschillen weten ik heb in de web interface verschillende opties ( gemini 2.5) bv web X tv waar ik de melding krijg (VLC ActiveX Plugin is not installed ) welke plugin is dit en wat kan ik er meeen waar staat deze

ik kan ook op vlc drukken dan start de windows media player en kan ik het wachtwoord in geven en gebruiker als ik hier box gegevens invul gaat hij door en krijg ik zwart beeld dan is er nog dream tv die dan wel werkt en dan weer niet? ik weet echt de verschillen niet meer en wat ik het beste kan gebruiken wie weet raad vriendelijke groeten bertwasbeer

ik kan ook weer een plugin pakken movieplayer in het download menu box maar hier loopt de box weer op vast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
inderdaad ik zou ook wel eens een duidelijke omschrijving willen vinden om dit goed te doen ook wil ik graag de verschillen weten ik heb in de web interface verschillende opties


Je hebt via de webinterface:

1. VLC, hierbij heb je vaak het probleem dat de weergave niet start en moet je het bestand eerst downloaden, openen en de url handmatig via knip en plak in VLC invoeren, klein bugje.

2. vpid aanklikken, is eigenlijk hetzelfde als 1.

3. web-x-tv: start VLC op met mogelijkheid tot kanaalwissel.

In alle gevallen dien je VLC te installeren op je PC, voor 3 MET active x plugin meegeinstalleerd. Gebruik je niet IE dan tevens browserplugin meeinstalleren.

4. dreamTV, progje van de dreamwebsite, op PC installeren.

5. Tuxvision, progje voor je PC, moet je een aantal progjes voor installeren.

6. Bitcontrol, plugin voor Windows Media Player, is wel betalen, maar werkt perfect, zeker met WMP versie 9, deze biedt namelijk uitgebreide instelmogelijkheden.

Mijn ervaring is dat VLC, laatste versie en Bitcontrol het beste werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de goede orde: volgens mij is de stream-richting bij het 4de berichtje in deze topic weer omgegooid: de eerste drie posts gaan volgens mij over een video bestand op de PC die dan via vlc realtime naar mpeg2 omgezet wordt, dan naar de dreambox gestreamd en daar afgespeeld en dus op tv bekeken. Vanaf het vierde berichtje gaat het weer over via de webinterface of anders video van de dreambox afspelen op het scherm dat aan de PC hangt. Het tweede is vrij standaard tegenwoordig, maar het eerste blijkt lastig te blijven.

 

Het zou moeten kunnen via movieplayer op de dreambox (die ken ik niet, is die er ook voor PLi images?) of via de vlc plugin. Via die laatste krijg ik op de dreambox op den duur wel de lijst van files te zien die op mijn PC staan, en vlc reageert op de webinterface, maar goede video of audio heb ik nog niet voor elkaar gekregen: alleen hele lange pauzes waarin niets lijkt te gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aan het lopen gekregen met de vlc plugin en vlc 0.8.1 voor windows.

Het is wel een vereiste dat de pc snel genoeg is. en als je een ntsc bestand streamt dan gooit ie wel die 5 extra frames er ergens uit dat je natuurlijk weerziet in de film.

 

In Vlc onder input alleen de poort op 8080 zetten en in de snelkoppeling --extraintf=http toevoegen. In de vlc.xlm (of movieplayer.xml) op de dreambox het ip adres veranderen en de directory waar de films staan en that's it.

 

Alleen ondertiteling uit srt files krijg ik niet aan de pruttel. Als iemand hiervoor suggesties heeft hoor ik het graag.

if you gotta go, go with a smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...