Ga naar inhoud


Antennesignaal in slaapkamer


Maneman

Aanbevolen berichten

Binnenkort heb ik geen TV via UPC meer maar alleen nog maar satelliet. Het enige waar ik de kabel nog voor gebruikte was om op de slaapkamer TV te kijken. Dit vervalt dus nu.

 

Nu weet ik dat er diverse opties zijn (Pace Puma, 2e ontvanger) maar ik wil geen kabels hoeven trekken om op de slaapkamer onafhankelijk (dus andere zender dan in woonkamer)te kunnen kijken.

Zijn er mogelijkheden om dit draadloos te doen of kan ik bijvoorbeeld gebruik maken van iets als de Mega Video 55. Dus, kan ik iets met het antennesignaal dat toch al in de slaapkamer aanwezig is.

Voorwaarde is dus dat ik verschillende zenders moet kunnen kijken.

 

Iemand die hier ervaring mee heeft?

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je snelle reactie. Het zou dus wel mogelijk zijn om dezelfde zender te bekijken door middel van een draadloos systeem of gebruikmaking van het antennesignaal?

DM800 Openpli

Visiosat G4 Quadro 13/19/23/28

LG PK750 50 inch Plasma-TV

Acer Easystore H340 server met WHS Vail

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de coax kabel die al naar de slaapkamer liep, doorgelust vanaf de tv beneden (dus met een coax-splitter).

 

Het signaal op de slaapkamer is wel wat minder van kwaliteit, maar op dat kleine tv'tje malen wij daar niet om. We hebben een Marmitek zender/ontvanger (powermid XL) voor het signaal van de afstandbediening, dat werkt prima! Je moet alleen of een tweede afstandbediening voor je receiver kopen, of je afstandbediening meenemen naar de slaapkamer (wat wij doen).

 

Als je je receiver via een scartaansluiting op je tv hebt, kun je dus ook heel goed het 'antennesignaal' via de bestaande coaxkabel naar je slaapkamer sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bedankt voor je snelle reactie. Het zou dus wel mogelijk zijn om dezelfde zender te bekijken door middel van een draadloos systeem of gebruikmaking van het antennesignaal?


Ja, dat kan dan weer wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wil ik jullie een andere situatie voorleggen:

ik heb een draaibaar satelliet systeem. Het signaal van de schotel komt de woonkamer binnen.

Aangezien mijn echtgenote alleen maar naar de zenders wil kijken op een bepaalde satelliet wilde ik voor haar een receiver en vaste schotel laten plaatsen zodat zij in de woonkamer naar haar favoriete zenders kan kijken en de receiver van dit draaibaar systeem in de slaapkamer plaatsen.

 

Voor de verbinding tussen de receiver in de slaapkamer en de draaibare schotelantenne heb ik 2 opties:

 

a) de kabel via het dak naar de slaapkamer te trekken door

een gaatje te boren in het kozijn

 

of

 

B) via een draadloos zendsysteem dit signaal over te

brengen naar de slaapkamer.

 

voor welke optie zou ik volgens jullie moeten kiezen?

 

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

 

Restful

XTREND6500, XTREND6500, 2x draaibaar DVB Triax schotel 105 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...