Ga naar inhoud


[all] hoe kan je twee emu's tergelijk draaien is dat mogelijk


Gast alindenf

Aanbevolen berichten

het kan iig goed, ik heb zelf gbox en mgcamd draaien op een 7020.

gbox decodeert niks, omdat die middels een optie in de gbox.cfg een lege pmt.tmp leest.

mgcamd stuurt de ecm's naar gbox en gbox antwoord naar mgcamd.

 

in Pli trouwens handig in te stelllen door een simpel gbox script te plaatsen in /var/etc/plimgr/cardservers

 

het is wel bij Pli wel noodzakelijk de pli_pmthandler te killen.

 

Zou met cccam ipv mgcamd ook moeten werken, maar heb dit (nog) niet getest.

I am RubbeR, you are glue

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Welke optie in gbox_cfg zou dat moeten zijn? Ben namelijk zelf ook aan het stoeien hiermee (maar dan met cccam+gbox)

- Ruud


voor zover ik weet communiceren gbox en cccam niet met elkaar.

VU+ Duo - 2x sat - 1x DVB-T (Terratec Tstick RC)

Triax TDS110 19,2/23,5/28,2/13,0 - Triax TDS88 met moteck sg2100 rotor.

2 x DM500 - Nabilo

NSLU2 met CCcam 2.1.4 server

Samsung UE40B7000 (LED)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ oudeis en mauce ; er gaat van cccam (nog) niks naar gbox, enkel van van gbox naar cccam.

 

Als je trouwens 2 emus op 1 receiver draaid en je instellingen staan niet goed ga je behoorlijk veel ecm's versturen, let hier even op mbv een trace programma op je pc, dan weet je zeker dat het goed loopt.

 

cccam kan je instellen met de server listen port op 0 , dan blijven alle card slots voor gbox.

andersom kan t met de V regel in gbox.cfg (cccam moet altijd eerst gestart worden ??).

I am RubbeR, you are glue

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@Mauce,

Ik het zo ingesteld dat gbox mijn kaart leest, en cccam met gbox verbinding maakt. CCcam bevindt zich nu dus op dist 1 van mijn eigen kaart (als ik me niet vergis).


Ik kan Ccam wel naar gbox (als zijn cardserver) laten connecten, maar......


Dan heb ik nog een paar vraagjes:

1) gebruik je ook cs2gbox of laat je ccam direct met gbox connecten (zo doe ik dat en dan krijg je een sc01.info (of sc02.info) die er iets anders uit ziet

2) Indien je gbox de kaart laat lezen dan komen de kaartupdates/EMMs toch niet door?

3) Aangezien het in mijn geval om een irdeto2 kaart gaat is het voor mij noodzakelijk camkeys te kunnen gebruiken voor de cardserver.
Voor zover ik weet is dat met gbox niet mogelijk toch? Indien wel dan zou ik graag willen weten hoe dat in gbox_cfg te realiseren.

Heeft iemand antwoorden op het bovenstaande?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ik zoek een goede handleiding om ccam met gbox te koppelen.
heeft iemand die?


In de Config van CCcam staat anders genoef info.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het koppelen van gbox naar CCcam werkt nog niet helemaal goed. Daarom adviseer ik te w88 hiermee totdat er een CCcam (of zelfs mgcam) versie komt waar het wel goed werkt.

 

Wat o.a. niet goed werkt is o.a. bij CCcam 2.0.1 dat als je "teveel" kaarten binnenkrijgt CCcam een segmentation fault geeft(!) Je kunt dat bij gbox zelf nog finetunen met de X en I regel, maar CCcam biedt dat niet.

 

Met het tegelijk laten draaien van gbox naar cccam heb je een nadeel dat je alle Level:0 kaarten mist in CCcam... en soms heb je die nu net nodig.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die level:0 kaarten is inderdaad een nadeel, maar van de andere kant is het een groot voordeel dat met CCcam 1 zender opnemen en een andere kijken wel goed werkt (binnen 1 transponder op een dm7000). Dat heeft met gbox bij namelijk nooit goed gewerkt, net als timeshiften...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de zoveelste keer(!!!!!) Timeshiften werkt perfect in gbox -no problem at all Gbox >=2.24 gebruiken en V: { 00 30 }. Werkt het met gbox2.1b wel en niet met gbox >= 2.24 er voor zorgen dat je niet meer dan 600 kaarten hebt (spelen met ignore.list X en I waardes plus eventueel additionele G-regels).

 

Het eventueel intern doorsharen doe je op een andere poort. Ook als je meer dan 16 peers hebt is het verstandig om deze over poorten te verdelen (maximaal 16 op een poort)

 

1 Kijken en ander opnemen gaat ook in een image dat een .recording aanmaakt. Je moet hiervoor wel 2x gbox draaien. Lees de readme's eens goed door die bij gbox behoord te zitten, daar staat het perfect uitgelegd... Maar dat 1 kijken de ander opnemen gebruik ik nooit... Daarvoor heb ik een extra DM500 ;-)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...