Ga naar inhoud


Een paar beginnersvragen Echostar PVR-5020


Rob001

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Echostar PVR-5020 een paar weken in gebruik, en heb inderdaad de gebruikelijke probleempjes ondervonden (audio hickups, geluid harde schijf enz).

 

Mijn vraag is over het bekijken van 2 zenders tegelijkertijd. Op internet wordt bij de specificatie het volgende vernoemd:

"Dual Tuner for Watching and Recording (2x Watch, 4x Record)"

Hieruit maak ik op dat het mogelijk moet zijn om 2 zenders tegelijkertijd te kijken, dus met 2 tv toestellen verschillende zenders kijken.

Ik heb deze mogelijkheid echter nog niet ontdekt. Is deze functie wel aanwezig? En hoe moet ik de ontvanger dan aansluiten/instellen?

 

P.S. Is er trouwens al een oplossing voor het feit dat het geluid niet meer synchroon loopt als de ontvanger lange tijd op dezelfde zender staat?

ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J)

DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk

Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12

4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Rob,

 

Het '2x watch' bedoelen ze geen 2 TV's mee, maar 'picture in picture'. In gewoon Nederlands: 2 verschillende zenders gelijktijdig op het beeld van die ene TV weergeven.

 

Als je een dual-CAM hebt zoals de Aston, dan kun je 2 gekodeerde zenders (maar wel van 1 transponder afkomstig en zelfde polariteit) in PIP weergeven.

 

Als je een single-CAM hebt, kun je 2 ongekodeerde óf 1 gekodeerde samen met een ongekodeerde weergeven. Wel nog steeds van 1 transponder met dezelfde polariteit.

 

Op de PVR kun je inderdaad 2 TV's aansluiten: 1 op de SCART en 1 op de UHF-uitgang. Ze geven trouwens wel hetzelfde beeld. Altijd.

 

Wat betreft lipsynchroniteit: zap een keertje weg en terug, dan is het weer (een tijdje) over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...