Ga naar inhoud


skystar 2 zwart beeld wel signaal


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd en daarbij heb ik ook de skystar 2 pci kaart moeten installeren en nu blijft bij elke programma het beeld op zwart, zoals progdvb , skyview en dvbdream..Ik heb overigens wel signaal waarmee ik vroeger wel gewoon keek..wat kan het probleem zijn?

 

Bij voorbaat dank,

 

Almir

Link naar reactie
Delen op andere sites


Omdat ik geen direct idee heb wat er aan de hand kan zijn een aantal vragen.

Gebruik je nog dezelfde hardware of heb je b.v. het moederbord of een grafische kaart vervangen ?

Gebruik je hetzelfde operatingsysteem als voorheen ?

Heb je dezelfde versie van Direct X geladen of een oudere versie die met de installatie meekwam ?

Heb je alle updates voor het operatingsysteem opgehaald ?

Heb je dezelfde SS2 drivers genomen of een nieuwere versie ?

Werken andere programma's die video codecs gebruiken, zoals DVD of multimedia players, wel ?

 

Omdat verschillende DVB programma's geen beeld kunnen produceren gok ik op een oude versie van Direct X of problemen daarmee ?

 

Je kunt de gegevens van Direct X opvragen door onder Start, Uitvoeren, DxDiag in te geven. Je moet minimaal DirectX 9.0 hebben denk ik. Ik heb 9.0b lopen maar dit is geloof ik niet de laatste.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ALbert, bedankt voor je reactie..Ik heb het geprobeerd met de nieuwste directX 9.0c en het lukt weer niet..ik heb wel signaal maar ik heb dus geen beeld..en wanneer ik programma's zoek, dan komt er niks uit, bij de frequenties..dus het zoeken naar programmas/zenders lukt ook niet..ik werk met een kabel vanuit de huiskamer vanuit de lnb 1 out..vroeger deed deze het altijd normaal, en gisteren kreeg ik em ff aan de praat, maar ik weet niet meer precies hoe..heb mijn pc geformateerd en nu krijg ik het ding niet aan de praat..k weet niet of het helpt als ik em op lnb 2 direct aansluit? want ik namelijk 2 uitgangen vanuit de LNB..heb overigens laatst een dvd writer ingebouwd, in plaats van mijn eerdere dvd speler..k weet niet of het daaraan kan liggen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Almir.

 

Waar kun je zien dat je wel signaal hebt, alleen onderin het icoontje van setup4pc of ook in de indicaties van progDVB ?

Als je geen transponders kunt scannen lijkt het probleem toch in de tuner of de DVB software te liggen.

De inbouw van een DVD writer hoeft geen enkel probleem te zijn, en ik zie ook niet waar er daar iets fout kan gaan, in ieder geval niet met het scannen van transponders.

Als je de SS2 op de doorlus mogelijkheid van een andere ontvanger aangesloten hebt maakt het natuurlijk wel verschil of die ontvanger uit of aan staat. Meestal wordt de LNB in zijn geheel naar de SS2 doorgeschakeld als de ontvanger uit staat, maar als hij aan staat neemt die ontvanger de besturing van de LNB over en kun je alleen iets ontvangen op dezelfde sat, dezelfde polarisatie en in dezelfde band als die waarop de ontvanger afgestemd is. De SS2 aansluiten op een tweede uitgang van de LNB, als dit tenminste een twin of quad is, is dan altijd beter omdat de SS2 dan altijd het hele bereik ot zijn beschikking heeft.

 

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DE indicaties bij elke programma geven aan dat ik signaal heb..dus ik kijk niet eens naar het icoontje rechtsbeneden van setup4pc maar in bijv. progdvb en skyview en anderen en daarbij is er dus als ik mijn ontvanger aan heb alleen signaal bijvoorbeeld voor horizontaal en als de ontvanger uitstaat dan heb ik volledig signaal horizontaal en vertikaal..En welke software doel je op met dvb software? wat moet ik in feite vernieuwen of veranderen..Ik zal vandaag ook mijn skystar via tuner 2 aansluiten en niet meer via de uitgang van tuner 1..misschien dat het ook helpt,maar daar twijfel ik aan, aangezien ik altijd heb gekeken via de tuner 1 uitgang..( lnb 1 out ) IK HEB INMIDDELS BEELD EN GELUID:) HEt is gelukt doordat ik bij apparaatbeheer mijn skystar kaart heb verwijderd zonder enige software te verwijderen..Daarna heb ik de nieuwste software van technisat gedownload en geinstalleerd..Daarna heb ik opnieuw opgestart en jawel hoor..hij doet het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb datzelfde probleem. Wel signaal maar geen kanalen die worden gevonden. Mijn probleem met de skystar2 pci versie is dat het conflict zit in het moederboard. Het schijnt zelfs zo te zijn dat de SS2 mijn moederboard kapot an maken.

Heb jij ook een nieuw moederboard?

Groeten Edwin,

Dreambox 7025, VU+ Duo, CCCam 2.1.4, 1,20 schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of t voor jullie een oplossing is maar had laatst iets soortgelijks

even de netwerkverbinding van de skystar op uitschakelen zetten en weer inschakkelen en ik kon weer transponders zoeken en had weer beeld.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...